• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat 2005: Någon som har erfarenheter av verkstadshandbok?

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Hejsan.
En verkstads- eller reparationshandbok kan självklart vara bra att ha för den som vill meka själv. Åtminstone om den är på svenska eller engelska. Om man söker på nätet dyker det upp några olika källor till sådana till anständiga priser. Ofta är de på CD eller för nedladdning mot betalning. Tex. på repairmanualworld.com, datamanuals.net, o2epc.com, m.fl. Är det någon som skaffat sig en sådan och kan rekommendera, alternativt avråda när det gäller handbokens kvalitet eller leverantörens seriositet? (Man hittar ju också inlägg som varnar för kopior med dålig bildkvalitet, lurendrejeri-säljare och annat...).

Jag har en Fiat Ducato 2,8 -05.

Tacksam för tips!

//Mats

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Sv: Fiat 2005: Någon som har erfarenheter av verkstadshandbok?

Bonath stämmer det verkligen. Såvitt jag lyckats få fram har bara Margie Shop manualer för äldre Ducato. Men det kanske är jag som är dålig på att söka. Egentligen skulle jag vilja ha till Ducato JTD 2,3 -06. Hittar du något sådant?
// Göte J

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Fiat 2005: Någon som har erfarenheter av verkstadshandbok?

Sök på "reparationshandböcker" till vänster i det gröna fältet.
På den sidan som kommer upp, väljer du "bilar" i rubrikfältet.
Skriv "Fiat" i sökrutan.
Scrolla ner och välj nästa sida.
Fiat Ducato Diesel/Citroën Jumper & Peugeot Boxer 1994- Tyska 395 kr Köp
Jag vet inte hur högt i årsmodellerna den gäller men ring till dom.
Dom brukar kunna plocka fram det mesta.
Calle

Toppen