• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat 2,3 l 180hk

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2025
Min motor fungerar bra men ett fel meddelande i data displayen irriterarar.
När bilen hade gått ca 40 mil alltså nästan på en gång började detta. Motorn är Fiats nya 2.3l med 180 hk, när jag vrider på start nyckel så får jag ibland upp, vilket är normalt ett stapeldiagram för oljenivån, men ibland så tänds en gul lampa med en oljekanna vilket sker oftast eller i värsta fall en röd oljesticka till vänster i data displayen. Är jag ensam om detta fenomen för Fiat har tydligen svårt att åtgärda detta fel?
Lennart

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2025
Sv: Fiat 2,3 l 180hk

Jag har oljenivån på övre nivå strecket på oljestickan, har du över den gränsen?
Förr menade man att för hög nivå inte heller var bra är det inte så längre?

Rosie62

HBK Medlem
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
22430
Medlemskap
2025

Nej, jag har bara lite över halva. Jag fyllde lite vid 900 mil när stickan lyste

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Min motor fungerar bra men ett fel meddelande i data displayen irriterarar.
När bilen hade gått ca 40 mil alltså nästan på en gång började detta. Motorn är Fiats nya 2.3l med 180 hk, när jag vrider på start nyckel så får jag ibland upp, vilket är normalt ett stapeldiagram för oljenivån, men ibland så tänds en gul lampa med en oljekanna vilket sker oftast eller i värsta fall en röd oljesticka till vänster i data displayen. Är jag ensam om detta fenomen för Fiat har tydligen svårt att åtgärda detta fel?
Lennart

Det har hänt på min 180 hästars 3,0 oxå. Det är fullt på stickan när jag kollar. Tror man inte ska bry sig om det så mycket när det händer bara ibland.
Du har ju garanti så ta det med verkstan vid tillfälle.

JOE

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027

Det beror på att bilen står snett ibland när du startar. Givaren sitter inte mitt i motorn utan på ena sidan. Då varnar den när det lutar åt fel håll.

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2025

Tyvärr felet är ej boroende på hur bilen står vid start, då detta inträffar även när bilen står parkerad på helt plan yta.

Toppen