Sv: Fiat 130 hk vs 160 hk?
Gratulerer med Ny Husbil, det blir garantert en flott opplevelse! Du har valgt 160 hk og det er ditt beste valg!!
130/160?.... Individuelt valg.
For meg er det en drivlinje som passer kjørestil, ønsket cruisingspeed og vekt/masse på kjøretøyet som skal settes i bevegelse, mao ferden skal være trivelig.
Vi har en integrert husbil, veide i påsken ca 3,6t. Var Onsdag formiddag 20. april 3 integrerte husbiler på tilnærmet samme størrelse, i følge fra nord for Halmstad på vei mot syd, to nyere og en litt eldre husbil. Vi kjørte på tempomaten i 96 GPS km/t, alle lå samlet. Jeg først, så en nyere Burstner tror jeg og en Hymer bakerst. Vi nådde etter flere mil sammen, Hallandsåsen. I bunnen av Hallandsåsen på vei sydover legger jeg inn 5. gearet og tempomaten fortsatt på den fine farten 96 GPS km/t, og bilen startet klatringen.
Jeg så hurtig at de andre to husbilene manglet trekkraft. Halvveis i bakken var begge de andre husbilene fullstendig hektet av og jeg mistet synet av den i speilene, og vi hadde en enkel, uanstrengt ferd opp på toppen med farten konstant liggende på 96 GPS km/t.
Jeg lar meg fortsatt imponere av Fiat sin 130 hester, det er min andre 130 hester på 2 år og er mitt valg fortsatt.
Prøvde senere den nye Preem dieselen, rakk to tanker før vi kom hjem og forbruket sank momentant med nesten 10%.... Det er første gang i min tid som bobil eier at svensk diesel er bedre enn norsk!.