• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

FFB Tabbert?

Sv: FFB Tabbert?

Hej FFB ägare.
Några brochyrer har jag inte, men lite info ändå.
Firman som ligger i36391 Sinntal-Mottagers Sandveg 1. Har byggt husbilar sen 1980 talet under olika ägare. Ingår nu i Knaus Tabbert group. Tabbert namnet kommer av inredningen som är från Tabbert, m.a.o. hög kvalite och snyggt träarbete.Sista tillverkade FFB är nog 1998.
Har i fjol beställt en frampanel över framhjulet som vart krossat på vår gård,
Tog någon månad och kostade 5300Kr. Viket är bra för en 20 år gammal husbil.
Har lagat vattenskada i duschvägg i övrigt inga problem mer än normalt underhåll.
Kolla separation mellan isolering och yttervägg fram ovan sidorutorna, är nog påkänning från nerfällbar sängmekanismen. Lagas med polyretanlin och injektionsspruta.

Jägarn

Sv: FFB Tabbert?

Hej
Det finns bilar från 2000 också. Det byggdes ganska lyxiga bilar på M-B chassi fram till dess. Det fanns en tillsalu på husbilslandet fram till i mars. Såg ut som ett gediget bygge

Tillbaka
Toppen