• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

felparkering

Magnusson

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
4949
Medlemskap
2026
Jag har just fått information av Anders Witt på Husbil & Husvagn att klubben finns, visste inte om detta. Jag har nu anmält mig som medlem.

Jag har även ett aktuellt fall med en felparkerings avgift som jag skulle driva. Efter att betalat denna överklagade jag till Nacka tingsrätt som fastslog felparkeringen.

Jag parkerade i somras "vid sidan av väg" i terräng och blev lappad för felparkering med hänvisning till P-förbud inom zon via skylt E20 med C35 märke. Eftersom jag var "helt av vägen" anser jag att detta inte är riktigt att bli bötesfälld med hänvisning till ovan nämnda skyltar. Jag vill nu överklaga till Hovrätten för att få detta utrett. Jag behöver hjälp av någon som har information i liknande fall eller på annat sätt kan hjälpa mig.

Jag har en jurist i familjen som tyvärr inte får bistå. Brådis eftersom det finns en tidsgräns.

hälsningar Ulf
:confused:
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: felparkering

I Karlstad har bilar parkerade med ena hjulet utför vägkanten lappats med hänvisning till terrängkörningslagen. Detta var norr om Löfbergs Lila Arena under hockeymatch då parkeringssituationen är besvärlig.
Ove.G
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: felparkering

Terrängkörningslagen gäller, Du får nog betala p-boten.
Jurist som inte får bistå? Jobbar han på nämnda Hovrätt?


Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen