• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felkod Truma?

Saggat

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
33977
Medlemskap
2024
E 634 H H betyder att felet har med värmaren att göra. Men felkoden hittar jag inte i Trumas papper för att åtgärda, någon som kan hjälpa mej?
 

Brynne

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
35337
Medlemskap
2024
De gånger jag hat fått felkoder på Trauman beror det på att jag har glömt att öppna gaskranen, har läst att man måste göra "hard reset" som beskrivs i filmen ovan . Men det funkar oftast att man stänger av/sätter på Trauman. Direkt efter man startar höjer man set temperaturen på Trauman till varmare än det är i husbilen, då startar värmaren och felkoden kommer inte upp. Om man har lägre set temperatur än det är i husbilen så startar inte värmaren och systemet verkar tro att felet kvrstår.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
De gånger jag hat fått felkoder på Trauman beror det på att jag har glömt att öppna gaskranen, har läst att man måste göra "hard reset" som beskrivs i filmen ovan . Men det funkar oftast att man stänger av/sätter på Trauman. Direkt efter man startar höjer man set temperaturen på Trauman till varmare än det är i husbilen, då startar värmaren och felkoden kommer inte upp. Om man har lägre set temperatur än det är i husbilen så startar inte värmaren och systemet verkar tro att felet kvrstår.
Gillar att du kallar Truma för Trauma! :D För trauma har jag känt ett par gånger pga samma felkoder som du skriver om och innan jag fattade sammanhanget!
 
Toppen