• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Felkod spänningsomvandlaren

gosjos

HBK Medlem
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2025
Felkod displayen visar E-17,ingen ström i kontakterna när jag kopplar bort strömmen utifrån.
omvandlaren visar blått blinkande. När jag vrider på ratten i panelen visar den o volt.
Har talat med Domnitic har ingen bra förklaring av problemet. Leverantören av Husbilen (Carthago)
menar att det finns ström i kontakterna även om invörtern inte har kontakt med displayen,men så är det inte.
Hoppas att någon Husbilsvän har kunskap om detta.

Bilagor

• IMG_2488.jpeg
    IMG_2488.jpeg
    2,2 MB · Visningar: 18

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Googlade error17

Dometic inverter error 17 typically indicates the controller is overheated, despite reduced output current. This usually means the unit is overheating, and you might need to allow it to cool down or check for fan issues.

Kolla att kylfläkten startar när ni startar invertern.
Kolla att det är god ventilation i utrymmet invertern är monterad i.

gosjos

HBK Medlem
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2025
Googlade error17

Dometic inverter error 17 typically indicates the controller is overheated, despite reduced output current. This usually means the unit is overheating, and you might need to allow it to cool down or check for fan issues.

Kolla att kylfläkten startar när ni startar invertern.
Kolla att det är god ventilation i utrymmet invertern är monterad i.
Ok

gosjos

HBK Medlem
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2025
Återkommer till rubricerande fel. I instruktionsboken står att man kan återställa säkringen, men den verkar vara helt lealös händer inget. Se bif.bild.

Bilagor

• IMG_2493.jpeg
    IMG_2493.jpeg
    51 KB · Visningar: 45
Toppen