• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fattmomakke

F

F.d. 24369

Guest
Sitter glad och nöjd i husbilen efter en god frukost uppe i Fattmomakke. Tänker till baka på gårdagen då vi fick läcka uppe på fjället. Det läckte från värme pannan, jag snabb som jag är :p. Öppnade upp så jag kom åt pannan, letade reda på läckan och lugnade både mig och sambon att nu är det fixat. Tog ett par timmar. Att stå med 90 graders krök på ryggen i ett par timmar kräver krafter och ett massa svärande. Alla fall glad och nöjd när jag (som vi män blir) lagat panna uppe på fjället. Sätter mig åter i förarstolen för att ta oss mot dagens mål Fattmomakke, kändes kanon.
Morgonen efter sitter vi alla fall och äter frukost, jag fixar lite med fiske grejorna. Säger att jag går ut och kastar lite innan vi åker. Var en alldeles underbar morgon.
Då säger sambon, tusan vad vatten det är på golvet...... Jag tittade upp, såg att det forsade vatten fram under soffan. H-vete skriker jag, fort av med pumpen, det är bara varmvatten som sprutar fram nu. Inget att göra, bara att torka och sedan sätta sig bakom ratten köra de där 75-80 milen hem igen. Kör naturligtvis fel kör in i Rättvik kl 12 på natten under classic car veckans stora crusing. Tog 2 timmar att ta sig genom Rättvik. Nu står bilen på verkstad och vi väntar med stort tålamod att få tillbaka den, var fukt i golvet vilket tyder på att det småläckt lite ett tag. Men men men vad är väl en bal på slottet :twitcy:
 
Toppen