• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fast pris EU

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025
Någon som har eller funderar på att skaffa Comviq abonnemanget
Fast pris EU.
Kostar 495:- mån. Fria samtal o 1gig. surf.
Verkar bra eller ?
Eurosim är det bättre ?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fast pris EU

Vodafone Europasim har 0,5 GB/dag, Comviq 1 GB/månad.
Comviqs abonnemang räcker inte ens till att kolla eposten.
Europasim har en initialkostnad på ca 400 kr därefter 3€ per dygn, kortet kan användas som kontantkort år efter år och debiteras endast dagar med uppkoppling.

Det bästa är nog att förlita sig till WiFi, med Mobil Life + är det enkelt att se vilka ställplatser längs rutten som erbjuder WiFi. Ett ökande antal erbjuder gratis WiFi ur konkurrenssynpunkt, andra tar betalt.

image.jpg
Ställplatser med WiFi

Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Fast pris över hela Europa kommer säkert också alla andra operatörer att erbjuda inom kort! :)
Slutet för roamingavgifter

Det är tänkt att du från och med juli 2014 inte längre ska behöva betala extra när du tar emot ett mobilsamtal på resor i andra EU-länder. Mobiloperatörerna måste antingen erbjuda telefonabonnemang som gäller överallt i EU eller låta dig välja en annan roamingleverantör utan att du behöver byta SIM-kort.
Ett fast samtal inom EU ska inte få kosta mer än ett inrikes fjärrsamtal. Kostnaden för mobilsamtal inom EU ska begränsas till 0,19 euro per minut (plus moms).
Kommissionen förordar också principen om internet som öppet system, så kallad nätneutralitet , vilket betyder att enskilda företag inte får tävla med extraerbjudanden, t.ex. högre dataöverföringshastigheter, som begränsar konkurrenternas åtkomst.

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025

Fick detta igår kväll ?

Hello
Thank you for your order.
Please send us, if not already done, a passport or ID copy (please use a scanner - no driver's license) to activate your SIM-Card.
You will receive your Europasim number as soon as the SIM-Card will be activated.

Please find the invoice attached for your records.

Har alla som har beställt Eurosim fått göra detta ?
Någon som vet varför det inte duger men körkort ?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jo, jag fotograferade mitt nationella id-kort som visar min nationalitet som inte körkortet visar. Om du fotar med telefonen kan du bifoga bilden direkt i mejlet. Man kan i och för sig undra varför de vill ha bekräftat nationaliteten?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

EU regler krever at mobilselskapene verifiserer identen til sine abonenter. Og det finnes massevis av falske kjørkort rundt i Europa, en lastbilfører som ble stoppet i Norge hadde 5 kjørkort med rett bilde og forskjellige namn. Han hadde og kort til registratoren for kjørtid for alle kjørkortene :confused:.

F

F.d. 58939

Guest

Jag gjorde enligt instruktionen, scannade mitt pass och returnerade bilden med epost. Fick som svar mitt aktiverade italienska telefonnummer till SIM-kortet.

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025

Scannade mitt eu-id kort men dom ville tydligen även se baksidan , så
nu har jag skickat även det.
Väntar på svar tillbaka.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Körkort gäller inte som ID i de flesta länder, som det gör i Sverige.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har Fast pris EU (som tråden handlar om). Eftersom jag brukar ha ca: 1500-2500kr/mån i mobilkostnader så är jag mycket glad för abonnemanget. Sen att man har 1GB bredband som ingår är ju positivt. Själv kollar jag mest mail i mobilen och surfar det viktigaste, när jag är på genomresa några dagar i ett land.

Man kan ju även med ett SMS köpa mer svindyrt (295kr 1 GB) internet. Men det är ju enkelt speciellt när man är på genomresa. Eurosim är ju bra om man behöver stora mängder. Men det blir ju 90 Euro i månaden.

Är jag längre tid i ett land skaffar jag ett lokalt kort. Ex: Spanien Masmovil 10GB 35 Euro/månad ingen bindningstid. Men det är ju lockande med Eurosim för ex: Portugal och Frankrike.

wearewierd_en.png

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025

Nu har jag fått kortet och testat det.
Verkar funka bra både i Sverige o på Åland.
Hur kan man ta reda på vilket saldo man har på kortet ?

Marcus58

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2025

Jag har Comviq EU-fastpris och har använt det när jag var i Frankrike och Spanien i drygt två månader. Det fungerade oerhört bra och gjorde ju att man kunde ringa lika mycket som hemma….minst :) 1GB räckte mer än väl att kolla nyheter, mail och annat via appar och även ibland som modem till datorn. När jag sen kom hem så ändrade jag abonnemanget till att vara vilande så kan jag aktiverade igen när det är dags för nästa tur.

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025

Nu har jag laddat ner appen.
Kan se förbrukningen , men hur ser man
vilket saldo man har kvar ?