• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fascinerande samspel

H

hianders

Guest
Den senaste tiden har Simon sjuåring börjat ha stor koll på fjortisen Hobbe. Hobbe får ibland små tia-attacker och blir då under en kort kort stund lite vinglig och borta. Det går fort över och vi kan inte förmå oss att låta honom fara till hundhimlen än då han mellan dessa attacker är pigg och alert efter åldern. Simon märker dock att allt inte står rätt till ibland och har superkoll på gamlingen. Han markerar ofta över Hobbes kiss, ungefär som vuxna hundar som markerar över valparnas kiss så ingen ska känna att det finns små hundar i närheten. Vad kloka djur är ändå!!

fru och matte hianders/Inger
 

Bilagor

  • 078.jpg
    078.jpg
    756,7 KB · Visningar: 3
F

F.d. 53014

Guest
Sv: Fascinerande samspel

Hej!
Var gång jag är inne och läser tittar jag på era underbart fina hundar och
naturligtvis vill man ha dem så länge som möjligt. Vi har haft 2 katter som blev 18 år men jättedåliga mot slutet, så himlen var enda alternativet. Det har gått några år nu, men jag känner fortfarande hur svårt det var att skiljas, så njut av var dag.

Kerstin
 
H

hianders

Guest
Sv: Fascinerande samspel

Hej Trixi! Vi njuter varje dag som vi får ha dessa grabbar hos oss!! Hobbe snart 14 och ett halvt år, Teddi 13 år i oktober och Simon 7 år. Vi fasar verkligen för den dag man ser att nu orkar de inte mer!!! Vi fick ju ta bort en Hampus i augusti förra året, han skulle ha blivit 12 i mars. Han var så njursjuk och hade så stela leder så man såg riktigt hur han led.

Som sagt vi njuter varje dag med våra grabbar!!

fru och matte hianders/Inger
:yes:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Fascinerande samspel

Vi har fortfarande - ! - våra fyra flattar med Sella som den äldsta och mor till de tre andra döttrarna, en ur vardera tre kullar. En underbar flock, som verkligen älskar att resa med husbilen och som fungerar så fint ihop.

Men, under den sedvanliga maj-resan upp i Sverige och med diverse utställningar och jaktprov som stationer på resan blev Sella akut sjuk i livmodersinflammation och en del annat. Det slutade med operation och några dygn på Ultuna djursjukhus och med tvivel och oro om det skulle bli hennes slutstation. Hon är ju drygt 11 år och rasens genomsnittsålder ligger avsevärt under det.

Allt gick bra dock, och vi kunde hämta hem henne igen, till en flock, som på ett underbart sätt visade hur de blev som vanligt igen efter några dagars saknad av flockledaren. Det är naturens underbara samspel det!. Hur husse och matte upplevde allt det där tar för långt att berätta - men det är stort och starka känslor.

Nu är vi Flat Mates som vanligt igen, och Sella är spralligare än någonsin!
 
H

hianders

Guest
Sv: Fascinerande samspel

Vad fint Flat Mates! Nu förstår jag ert användarnamn :)

Vår ras kan nog i genomsnitt bli 14-15 år men det är ju en liten hund jämfört med er Flat. Har hört om shelties som blivit 17-18 men det är nog ganska sällsynt.

När Hobbe var 11 år hade han en hudtumör på höger framben som vår lokala veterinär (jättebra i många avseenden) sa: Man karvar inte i en elvaåring. Vi ringde dock till Falu Djursjukhus och bad om en second opinion. Efter ett besök där var op tid bokad en vecka efter. Det har nu gått tre år sen dess och han har även op för testikelcancer i januari i år.
Inga tveksamheter där att op en så gammal hund!

fru och matte hianders/Inger
 
Toppen