• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fartkameror utomlands

Status
Stängd för vidare inlägg.

ArneOlsson

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4549
Medlemskap
2025
Har hört att det ska vara förbjudet med kameravarnare och GPS med varnare i en del länder i Europa. Dessutom saftiga böter. Läst om 1500 Euro!?
Finns det någon bra sammanställning nånstans?
:confused:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fartkameror

Förbjudet i Frankrike och ev. Schweiz.
Om jag fattat det rätt är det numera tillåtet i Tyskland.

Carina Blom

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2025
Vissa länder tillåter inte varning för fartkameror i våra gps. Vi har pratat med Garmin om detta, dom säger, att det är bara att ladda hem den senaste programvaran, så är det omöjligt att få in " varningen " i dom länder som har förbud. Så är det hos Garmin,, hur det är hos dom övriga gps-fabrikaten, har vi inte kollat.
:twitcy::twitcy:

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Fartkameror utomlands

Använde GPS.en med fartvarnar information runt Europa hela förra hösten den funkade , vad jag förstår helt perfekt , inga problem !
Lasse....:)

F

F.d. 52994

Guest
Sv: Fartkameror utomlands

Det verkar ha kommit en del nya lagar i Frankrike som direkt berör oss husbilsåkare. Då är min undran om fartkamera, det bör väl räcka att avaktivera funktionen, skall jag ta bort den helt från min Navigon så vet jag inte hur man gör om det ens går. Beträffande alkoholmätare så talas det om att man måste ha 2 st i bilen, varför? jag kan bara blåsa i en. Jag skulle gärna vilja se det kompletta lagförslaget på dessa lagar så att jag kan bilda mig en uppfattning om det.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen