Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
??.. Brukar inte fartkameror vara monterad längs vägenI vissa länder får man inte ha installerad fartkamera i GPS ,
ok..ska kolla...tack..Hej, det kan bero på många olika orsaker. Vilket system är det vi talar om, eller något direkt i bilstereon. Fartkameror är ju ofta något man får ladda in kanske helt från start för det inte alls finns i GPS'en från början. Sedan bör man ju ladda nya uppgifter helst minst en gång om året, för att hålla sig up to date. Det kostar ju för det mesta en extraslant, även i GPS'er som har gratis uppdatering av kartan.
Det finns ju från många tillverkare program/uppgifter som "passar" i just det fabrikatet och lägger sig i själva grunden i GPS'en.
Det finns ju även en del fuskprogram/uppgifter som lägger sig som positioner på samma sätt som intressanta platser m.m. Men som då ofta varnar även om kameran är till för trafiken man möter.
Försök att söka på fabrikatet och fartkameror m.m. så brukar det dyka upp information.
M.v.h. JANKRO.
Lapsus från min sida, jag menade varningar för fartkameror??.. Brukar inte fartkameror vara monterad längs vägen![]()
![]()
![]()
Måste uppdateras.köpte en plåtis i höstas o tagit ut den nu..2018 cartago malibo...den varnar inte på gps för kamera...är det så...har tittyat på en massa inställningar,men hittar inget..
ok...vem ska man vända sig till då.....Måste uppdateras.
Det beror på vad det är för märke, GARMIN och TOMTOM görs via deras hemsidor.ok...vem ska man vända sig till då.....