• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

farthållare

revander

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
2128
Medlemskap
2025
Jag har haft en Hymer E690 i 2 år drygt och farthållaren har fungerat bra, en Magic speed som har fjärrktr. på ratten och en lampa och knapp på instr. brädan , som blir grön då man trycker in knappen på instr.br. och som sedan blir orange då man trycker på set på fj.ktr. vid ratten. Har bytt batteriet i fj.ktr. men farthållaren går inte i. Finns det någon som har erfarenhet av denna farthållare. Dessutom har jag den nu på bilverkstad , men de kan inte lösa problemet. Ytterligare ett problem de säger att kylarfläkten inte startar, fast de har bytt termostat +reläer etc. Tacksam för tips.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: farthållare

Det brukar sitta brytare/kontakter vid kopplings- och bromspedal som stänger av farthållaren när man kopplar ur/bromsar.
Är dessa brytare feljusterade går inte farthållaren in.
Försök att lyfta lite på pedalerna och kolla om den fungerar då.

Toppen