• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

farthållare

revander

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
2128
Medlemskap
2025
Jag har haft en Hymer E690 i 2 år drygt och farthållaren har fungerat bra, en Magic speed som har fjärrktr. på ratten och en lampa och knapp på instr. brädan , som blir grön då man trycker in knappen på instr.br. och som sedan blir orange då man trycker på set på fj.ktr. vid ratten. Har bytt batteriet i fj.ktr. men farthållaren går inte i. Finns det någon som har erfarenhet av denna farthållare. Dessutom har jag den nu på bilverkstad , men de kan inte lösa problemet. Ytterligare ett problem de säger att kylarfläkten inte startar, fast de har bytt termostat +reläer etc. Tacksam för tips.

Sv: farthållare

Det brukar sitta brytare/kontakter vid kopplings- och bromspedal som stänger av farthållaren när man kopplar ur/bromsar.
Är dessa brytare feljusterade går inte farthållaren in.
Försök att lyfta lite på pedalerna och kolla om den fungerar då.

Tillbaka
Toppen