Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hejsan, ja det verkar vara lite som glasögonmarknaden.......... Alltid rea eller extrapris, även "just nu" säljs den till kampanjprisEdit:
Köpte en sån ifjol på "rea".
Har nog varit så sedan ifjol åtminstone. Då blir det nog ordinarie extrapris på något sätt.Hejsan, ja det verkar vara lite som glasögonmarknaden.......... Alltid rea eller extrapris, även "just nu" säljs den till kampanjpris.
![]()
MaxxFan Deluxe 40x40 cm
En av våra mest pupulära tackluckor. Förnya din husbil/husvagn/hästsläp etc...www.campingtillbehor4u.se
M.v.h. JANKRO.
Det är ju svårt att säga vad som stör, det är ju till stor del en uppfattning och dessutom kopplat till vad man är van vid.Går det att köra den på lågfart på natten utan att den stör?
Går det att köra den på lågfart på natten utan att den stör?
Precis så, i våran plåtas är det inte mycket luft där bak, med fantastic vent på 10% hastighet så blir inomhusluftkvaliteten helt perfekt. i princip ljudlös och luften blir bytt.Närt det gäller Fantastic Vent så är den mycket tyst på de lägre hastigheterna, vi kör den alltid hela natten när det är varmt.
Vi kör den på lägsta fart. Låter något, men inte så att det stör speciellt mycket.Går det att köra den på lågfart på natten utan att den stör?
Jag har svårt att tänka mig utan MaxxFan. Hur nöjd som helst.Hej, det finns ju ett flertal enklare fläktar men de som leder striden är nog Fantastic Vent och MaxxFan Deluxe fläkten, (även en kanske lite enklare Fiamma Turbo Vent finns).
Vet ej vilken som är bäst, jag har en MaxxFan och är jättenöjd med den. Det kommer nog fler svar men i stort så är nog ägarna nöjda med vilken som.
Båda innehåller termostater m.m.
Den största skillnaden i funktion kanske är att Fantastic Vent har en regnsensor som stänger luckan vid regn.
MaxxFan är tillverkad på ett annat sätt uppe på taket så den kan vara öppen när det regnar samt den är konstruerad för att hålla fullt ut att ha öppen även när man kör. Kåpan finns i vitt, ofärgad genomskinlig eller brungenomskinlig färg.
Fantastic Vent.
Visa bilaga 222013
MaxxFan.
Visa bilaga 222014
En film om MaxxFan. (Förskräckligt fult utfört kladd med extra tätning runt luckan i denna "reklam" film.)
M.v.h. JANKRO.
Hejsan, ja jag har också känslan av att den här räcker väldigt långt för att få svalka i bilen, i alla fall vid väder som svensk het sommar bjuder som mest på, (och även andra länder) och som för det mesta innehåller liite sval luft även när det "står helt still". Då räcker den till för att byta luft i bilen i lagom flöde med sina tio steg och just få nytta av den svalka som ändå finns i cirkulerande luft när det för övrigt är vindstilla. Har också den mörka kåpan. fläkten sitter långt bak i bilen och funkar fint utan nattgardin också tycker jag.Jag har svårt att tänka mig utan MaxxFan. Hur nöjd som helst.
Har den svarta samt "nattgardin".
Jag satte dit en strömbrytare för att stänga luckstängnigns morton på natten då kan jag använda termostat driften,Har haft båda och enligt min mening vinner Maxxfan på alla punkter
Enda nackdelen är när den öppnar och stänger - ljudet kan väcka de döda
Berätta gärna vad du tycker sen när du utvärderat, funderar oxå på en sån i nästa bil.En Fantastic Vent är beställd.
Tack för svar och engagemang !
Smart!Jag satte dit en strömbrytare för att stänga luckstängnigns morton på natten då kan jag använda termostat driften,