• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Falsklarm Defa

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.333
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Har problemet larmgivaren till motorhuven den utlöser larmet efter 1 till 20 minuter, sökt hjälp i Övik men nej, någon som kan förklara om jag kan koppla bort krånglande givare, larmet indikerar den givaren, larmet är Defa DVS 90, Defa support löste inte problemet även om dom var väldigt hjälpsamma i Oslo.
 

MaKeJo

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17489
Medlemskap
2024
Har problemet larmgivaren till motorhuven den utlöser larmet efter 1 till 20 minuter, sökt hjälp i Övik men nej, någon som kan förklara om jag kan koppla bort krånglande givare, larmet indikerar den givaren, larmet är Defa DVS 90, Defa support löste inte problemet även om dom var väldigt hjälpsamma i Oslo.
Jag vet inte vilken sorts larmgivare du har men jag har haft problem med falsklarm från motorhuven. Min support körde ett testprogram där, i mitt fall, en microbrytare var kass. Byte av denna och allt har fungerat OK sedan dess.
 
Toppen