• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Falköping välkomnar husbilar till Mekelsmäss

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Till helgen är det Mekelsmäss och konstnatten i Falköping och mer finns att läsa här : Mekelsmäss - Skördefest på Falbygden med Konstnatten - 30 september - 2 oktober 2011. - Falbygdens Mat & Kultur

I mailet från Gert Bragnå :
Hej Bengt-Åke
Jag var också i Kivik gångna helgen och jag hade 50 meter till marknaden. Jag spenderade inte lika mycket pengar som du men hade trevligt i Kivik.

I Falköping håller vi på att arbeta med ställplatser och får nog till detta vid turistbyrån när planen där är iordninggjord.
Förhoppningsvis kommer det också att finnas en servicestation där eller i närheten.
Under Skördefesten och konstnatten går det att övernatta egentligen var du vill på de stora parkeringsytorna runt centrum.
Vi revisionsbyrån som du säger och vid de kringliggande parkeringsplatserna.
Vill du ha nära till mat så går det att övernatta hos Löfwings Ateljé och konstcafé i Hornborga N 58° 17.567', E 13° 35.468', prata med Linda eller Göran som driver stället så är det OK.
Det går också att övernatta på Wrågården som ligger några kilometer norr om Falköping mot Skövde.
Det är också en restaurang med bison och älgpark. N 58° 11.961', E 13° 35.929'. Henrik som driver stället har el för husbilar.
Båda ställena har öppet på lördagen under Konstnatten till 01.00.
Kommer ni på fredag så är ju Falköping kanske det bästa eftersom det är en Skördefestmarknad på torget under dagen och sedan Konstnatt på kvällen och natten. I Falköping går det naturligtvis att bo på Hästabacken, parkeringen på vänster sida i backen ner mot turistbyrån. Där bor man också nära centrum.
Som sagt…. Vi jobbar på det och nästa år så tror jag att vi har ca tio ställplatser i kommunen på lämpliga platser. Under Skördefesten så är det flera som erbjuder övernattningsmöjligheter för husbilar och det kan du se i utställarlistan för Konstnatten på www.matokultur.se eller att du laddar ner vår app till din Iphone. Den ligger på appstore, sök på Falköpings konstrunda eller Konstnatt.

Mycket nöje!
Mvh
Gerth Bragnå/Falbygdens Mat och Kultur

samt :
Har just varit på ett möte med kommunen om parkeringen vid turistbyrån i Falköping. Det kommer att bli en servicestation vid turistbyrån eller på Prästgårds gärde (parkeringen vid Olssons revisionsbyrå)med tillhörande ställplatser. Tidsplanen för detta vet jag ännu inte men det verkar som om det skall vara klart till sommaren. Det är en prioriterad fråga på kommunen.
Tills den blir klar så hittar du säkert ett bra alternativ för övernattning.

-----------------------
Samt har vi ju även Falbygdens Ost och en underbar natur uppe på Mösseberg med många promenadstråk .
Vill man stå centralt och lugnet så rekomenderar jag Parkeringen Landbogatan /Hwass cykelbanor där och skulle man ha ork så kan man cykla på banvallen ner till Ulricehamn .

Senast ändrad:
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Falköping välkomnar husbilar till Mekelsmäss

Låter ju gott i en gammal Falköpingsbos öron. Var hos min revisor i våras och stod på Mössebergs camping med fantastisk utsikt över staden. Då jag bodde där så trodde jag väl aldrig att jag skulle campa där, men kan rekommenderas!!

F

F.d. 29954

Guest

Nyss hemkommen från Falköping!
Kände mig lika blåst som hunden min. Rena öken. Kvällens höjdpunkt var bild visning i kyrkan. Och skörden måste regnat bort, för kl 18 var torget tomt.
Jag som övertalade hunden med massor av köttbitar som bjuds åt höger och vänster, ack vad snupna vi blev. Korvkiosken var stängt för renovering...
Säger de att festen börjar på fredag så bör man hålla sig till det, att upleva västgötaklimax av den här kalibern är tom värre än Blues & jazz festivalen i Tidaholm..

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är det okay om jag bifogar detta till arrangören för anordnar man något så vill det ju till att man lever upp till reklamen .
Hade du hojtat så hade jag kunnat lockat hem dej till mej med lite grillad "körv mä brö" och kaffe på maten för att lindra såren lite .

F

F.d. 29954

Guest

Är det okay om jag bifogar detta till arrangören för anordnar man något så vill det ju till att man lever upp till reklamen .
Hade du hojtat så hade jag kunnat lockat hem dej till mej med lite grillad "körv mä brö" och kaffe på maten för att lindra såren lite .

Tack, tack!
Du kan gärna skicka åsikten vidare, vem vet?
Det kan i för sig vara bra idag (lördag) då kanske alla är på gång.
Sen är det ju så att festivaler tar några år att trimma in...
Hat tröstat hunden med pizza så hon har redan glömt gårdagen...

Toppen