• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förtält till markis?

stefan_c

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Tibro
HBK-Nr
28929
Medlemskap
2025
Hej !

Har en fråga, A måttet på vår KABE TM -07 med integrerad markis, är enligt vad jag lyckats mäta ca 2.38, så det skall enligt Thule vara stl 'M'. Går man upp en stl. så ökar det måttet ca 15 cm. o andra sidan så kommer ju 'kjolen' ligga närmare marken. Finns det någon praxis eller är det bara estetiskt.

mvh //

Stefan
 
W

Weckman

Guest
Helt korrekt av livibi. Jag köpte ett Kampa lufttält L som skulle funka Och rekommendationer från Återförsäljaren. Men insåg ganska snart Att den var alldeles för liten (låg) då det var lite ojämnt och stödbenen nere. Bytte en XL och Sitter som ett smäck nu. Ta till 10-15 cm för din egen säkerhet och framförallt ser den mycket snyggare ut då kappan sitter mot marken.

Ett tips.
Köp till ett innertak till tältet så slipper du en massa kondens på taket när det är lite rått i luften.
 
Senast redigerad av en moderator:

stefan_c

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Tibro
HBK-Nr
28929
Medlemskap
2025
Efter en säsong med på papperet för stort tält, så vill jag bara tacka för era tips, var helt rätt att gå upp en storlek, supertack hjälpen.
Nu är det markis strulet, men det är en annan histora.
 
Toppen