• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

förstärkare till trådlöst.

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
hej på er.

detta kanske inte hör direkt till husbilar, men det finns en så gedigen kunskapsbank här, så jag kan inte låta bli att fråga.

jag har trådlöst internet här hemma, men har problem med dålig signal på övervåningen.
finns det att köpa nån form av signalförstärkare för att råda bot mot detta?
jag har redan provat med lösa antenner, men det hjälpte inte...

mvh
leif-143
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: förstärkare till trådlöst.

Hej Leif. Hade samma problem köpte en bättre antenn. Den hittade jag på Kjell & Co.
Leffe
 
S

solid

Guest
Sv: förstärkare till trådlöst.

Hej Leif

DLink har en Range Extender som heter DWL G-710 som fungerar som
räckviddsförlängare eller förstärkare. Tyvärr arbetar den på G-standarden och bakåt
Jag rekommenderar att byta router till en som jobbar med N-draft. Den ger starkare
signal och därmed bättre räckvidd. Detta förutsätter att din dator är utrustad med N-draft
nätverkskort.
Dessutom bör man man placera routern på övervåningen om möjligt p.g.a att signalens
utbredning kan liknas vid ett paraply. D.v.s signalen uppåt blir dålig.

Mvh/
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: förstärkare till trådlöst.

Hej Lief!

Testa följande om du inte har gjort det.
Vrid antennerna på routern och datorn så att de blir parallella med varandra, dvs pekar i samma riktning. Dessutom skall de vara "vid sidan" av varandra, med det så menar jag att om man drar en linje vinkelrätt från den ena antennen så skall linjen träffa den andra antennen. Om datorn befinner sig rakt ovanför routern skall antennerna alltså vara horisontella och peka åt samma håll.
Kolla också att antennerna inte är alldeles intill någon vägg eller något värmeelemnt. Jag utgår ifrån att antennerna är vridbara.

Hälsningar
Birger
 
F

F.d. 3535

Guest
Sv: förstärkare till trådlöst.

hej på er.

detta kanske inte hör direkt till husbilar, men det finns en så gedigen kunskapsbank här, så jag kan inte låta bli att fråga.

jag har trådlöst internet här hemma, men har problem med dålig signal på övervåningen.
finns det att köpa nån form av signalförstärkare för att råda bot mot detta?
jag har redan provat med lösa antenner, men det hjälpte inte...

mvh
leif-143

Själv har jag kört med Ubiquiti Nanostation2 som jag verkligen kan rekommendera för att få starkare signal på den trådlösa delen. Har den inomhus och kan nu gå långt ner i skogen och fortfarande få full signal.

Finns att köpa på denna sidan
davido.se - Ubiquiti Nanostation2 10dBi brygga
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: förstärkare till trådlöst.

Är det någon som har erfarenhet av denna och hur har ni i så fall satt fast antennen?



Läs mer » Trådlöst USB kit CAMPUS för husvagn, husbil, båt
Art. nr.: USBKIT

Vill du koppla upp dig trådlöst i din husvagn, husbil, båt m.m. Nu har vi satt samman ett komplett kit med den utrustning som vi rekommenderar för att få en bra uppkoppling.
Ordinarie pris: 1,269.40 Kr
Vårt pris: 895.00 Kr (DKK 635.45), spara 29%
716.00 Kr (DKK 508.36) exkl. moms
 
Senast ändrad:
Toppen