• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förslag på ios app för att hitta satelliter

Master XL

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025
Någon som har förslag på bra ios-app för att hitta satelliter (dishpointer/satfinder).
Finns ett antal i app store, vet inte vilken jag ska välja.
Helst en som även visar riktning på karta.

Sv: Förslag på ios app för att hitta satelliter

Sacces förslag är precis vad jag behöver.

PeterK, fann inte ditt förslag som ios, det fanns med samma namn men inte med loggan som i androidversionen, tack i alla fall.

Sky Guide är en av alla appar som har fått full pott.
Hittar både stjärnor och satelliter!

image.jpg

Anders

Visar appen riktning- & elevationsvinkel till satelliten & vilken satellit det är?

Bennie

Jag måste erkänna min okunskap vad gäller astronomi men nog visas det både riktningar och elevationer på stjärnor, kometer, satelliter m.m.
Det räcker att hålla upp plattan mot himlen för att få information som övergår mitt förstånd.

image.jpg

Senast ändrad:

Har du inte hittat så rekommenderar jag "Satfinder", fungerar bra att att leta och ställa in med. Lycka till har den på iphone

Tillbaka
Toppen