• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringar som gäller 6 månader vid vistelse i t.ex. Spanien.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Till er som har/har haft Folksams resp. Varsam Försäkring genom Husbilsklubben.se som ger 6 månaders försäkring vid vistelse utomlands i stället för de vanligare 45 dagarna:
* fördelar
* nackdelar
Ingår hemtransport med ambulansflyg (om man blir så sjuk att läkarna på sjukhuset i t.ex. Spanien i samråd med läkarna på SOS i Köpenhamn beordrar transport med ambulansflyg till Sverige) i båda dessa försäkringar?
OBS! Vi ställer INTE av husbilen när vi är utomlands 6 månader, så det är inget argument för oss att välja det ena eller det andra bolaget av dessa två.
PS. Tacksam för svar från er som VET.
Mvh
Bosse och Gerd
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Sen undrar man om det är bilförsäkringar eller hemförsäkringar det handlar om och hur det lirar med när ett svenskt par med husbil kör ner och stannar 6 månader med totalskydd.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.371
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Till er som har/har haft Folksams resp. Varsam Försäkring genom Husbilsklubben.se som ger 6 månaders försäkring vid vistelse utomlands i stället för de vanligare 45 dagarna:
* fördelar
* nackdelar
Ingår hemtransport med ambulansflyg (om man blir så sjuk att läkarna på sjukhuset i t.ex. Spanien i samråd med läkarna på SOS i Köpenhamn beordrar transport med ambulansflyg till Sverige) i båda dessa försäkringar?
OBS! Vi ställer INTE av husbilen när vi är utomlands 6 månader, så det är inget argument för oss att välja det ena eller det andra bolaget av dessa två.
PS. Tacksam för svar från er som VET.
Mvh
Bosse och Gerd
En av våra nära bekanta drabbades av en olycka i Marocko nu i vår.
Hen fick ambulanstransport hem och husbilen som är tung är också hem transporterad på trailer.
Personen har husbil och hem försäkrad i Folksam via Husbilsklubben.
Eftersom jag inte vill lämna ut personen, får du gärna ta kontakt med mej via telefon.

Jag ställde själv frågan till Folksam vad som händer mig och min hustru om om jag blir allvarligt sjuk eller skadad så jag inte kan köra bilen hem.
Eftersom min hustru inte kan köra bilen.

Svaret är att om behovet blir sjuktransport, så ombesörjer Folksam hemtransporten för hustru och husbil.
Mvh.
Krister
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.942
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
En av våra nära bekanta drabbades av en olycka i Marocko nu i vår.
Hen fick ambulanstransport hem och husbilen som är tung är också hem transporterad på trailer.
Personen har husbil och hem försäkrad i Folksam via Husbilsklubben.
Eftersom jag inte vill lämna ut personen, får du gärna ta kontakt med mej via telefon.

Jag ställde själv frågan till Folksam vad som händer mig och min hustru om om jag blir allvarligt sjuk eller skadad så jag inte kan köra bilen hem.
Eftersom min hustru inte kan köra bilen.

Svaret är att om behovet blir sjuktransport, så ombesörjer Folksam hemtransporten för hustru och husbil.
Mvh.
Krister
Ställt motsvarande frågor till Folksam och fått ungefär samma svar. Vi har sedan många år tillbaka alla våra försäkringar i Folksam. Vi har haft skador på husbil utomlands. Både självförvållade och orsakade av andra. Vi har tack och lov aldrig behövt hemtransport. Vi har också haft skador på vår villa och vår personbil. Gillar också hur de regelbundet besiktigar vår villa. Folksam har alltid ställt upp. Vi tar dock alltid diskussionen vid varje huvudförfallodag. Det finns olika lojalitetsrabatter och samordningsrabatter. Det är fan att det ska behöva vara så, men det gäller hela branschen, så det är bara att gilla läget. Vi hade kanske kunnat knöla ihop ett billigare försäkringsskydd genom att sprida bolagen, men ett försäkringsskydd är ändå viktigast när du verkligen behöver det. Så därför är vi "helförsäkrade" hos Folksam.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.626
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sen undrar man om det är bilförsäkringar eller hemförsäkringar det handlar om och hur det lirar med när ett svenskt par med husbil kör ner och stannar 6 månader med totalskydd.
När ni pratar om hemtransport vid sjukdom är det reseförsäkring ni pratar om och den är en del av hem/villaförsäkringen.
 
Toppen