Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag vet inte om jag tycker att dom är så husbilsfientliga, man får ju stå både vid Smyghålet och vid Ica Hasselösund. Men det är ju parkeringsplatser, och inga ställplatser, men ändå ser man varje år bilar med markiserna ute så att man tar upp flera platser, t.om. vagnborg har vi sett. Där man nu skyltat är det nog tyvärr berättigat i alla fall från mitten juni till mitten augusti, för då är där trångt. Annars kan man ju ställa sig i Kungshamn och cykla eller ta båten över? Cykeln ger ju fin motion också, man behöver ju inte stå precis vid bryggan?![]()
Undrar vad som händer om man står där ändå.
Den skylten finns inte registrerad, så driver man böteslappen vidare kanske det inte gillas.
Skulle vara roligt att prova
Vad jag har förstått så finns inget sådant märke med husbil som är överstruket i vägtrafikordningen. Det finns överhuvud taget inget märke som är godkänt som heter husbil tillåten eller förbjuden. Det är antingen parkering endast personbil klass 1 eller person bil klass 2 som gäller finn inget märke enbart husbil inga andra märken. Det där är skrämskott.