• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förbränningsfläkt till Truma C6000

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Min Trumapanna började krångla på försommaren. Nu har den lagt av helt. Den börjar som den ska när jag startar den. Den gula lampan lyser och magnetventilen slår till. Kort därefter stannar den och den röda lampan lyser. Det låter ganska mycket om fläkten. Jag har fått veta av två reparatörer att det är förbränningsfläkten som behöver bytas. Nu säger dom att det inte går att få tag på en sådan fläkt. Vad gör man? En ny panna kostar väl skjortan. Pannan är en Truma C6000 från 1995.
Finns det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en begagnad panna eller helst en ny fläkt. Eller finns det möjligen en elmotor som skulle kunna fungera?

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Förbränningsfläkt till Truma C6000

Hej, man brukar ofta få det svaret om man vill ha reservdelar till äldre saker och maskiner m.m.

Nästan allt går att få tag på, det tar bara inte slut på marknaden. De man frågar vidarebefordrar ofta bara svaret de har fått hos någon svensk grossist som inte tycker det är värt att hålla delar längre, när man i stället kan få sälja nya kompletta maskiner.

Här har du en svensk firma som har fläktmotorn. Det borde vara den övre motorn som benämns "A-första gen." som är den du skall ha.
Truma C reservdelar

Den finns troligen att få tag på om man söker på eBay också.

Lycka till. JANKRO.

Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Min Trumapanna började krångla på försommaren. Nu har den lagt av helt. Den börjar som den ska när jag startar den. Den gula lampan lyser och magnetventilen slår till. Kort därefter stannar den och den röda lampan lyser. Det låter ganska mycket om fläkten. Jag har fått veta av två reparatörer att det är förbränningsfläkten som behöver bytas. Nu säger dom att det inte går att få tag på en sådan fläkt. Vad gör man? En ny panna kostar väl skjortan. Pannan är en Truma C6000 från 1995.
Finns det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en begagnad panna eller helst en ny fläkt. Eller finns det möjligen en elmotor som skulle kunna fungera?

Här kanske :confused:

Reservdelar

I

Inger-Lisbeth

Guest

Kontakta Truma/Alde i Färlöv,(Kristianstad) så fixar dom säkert en förbränningsfläkt. Annars så finns den i Tyskland att köpa.
Lycka till
:spinny::wub:

Toppen