Tillskott till Truma luftvärme i gammal Pilote, byggd på Peugeot J5 chassie (1988). Har länge under vår o höst störts av att uppvärmningen i bo-delen av husbilen varit dålig under körning. I förarutrymmet hur varmt som helst men dålig utbredning bakåt. Särskilt vid start med utkyld bil. Tog för ett par veckor mig själv i kragen och förverkligade en idé som jag haft länge. Lyckades hitta ett värmeelement m fläkt på skroten som jag kunde bygga in i säng-/sofflåda. Med en ny fläktmotor (den gamla hade brunnit) 8 m värmeslang, diam 16 mm, ett antal T-kopplingar, 3-vägskran, en cirkulationspump, en termostat + reläer fick jag så en utmärkt fungerande tilläggsvärme. Bara att ställa in termostaten på önskad temperatur så har man skönt när man stannar. Inkopplingen från bilens ordinarie system gör att cirkulationen fungerar även utan pump, men fördelen är att man får värme länge efteråt från den uppvärmda motorn efter att man stannat. Har dessutom en beg. motorvärmare m 16 mm anslutningar monterad i tilloppet till extra elementet. Genom att vrida om 3-vägskranen får jag kort-slinga enbart genom det ny-monterade elementet. Enda nackdel jag upptäckt t.v. är att effekten på motorvärmaren är för låg för att få upp en högre temp inne. Endast 16 gr vid utetemp 0 gr. Men många gånger en OK sovtemperatur. Nu behövs inte pannan köras igång under körning eller så fort man stannat! Ett tips till att ta tillvara värmen från motorn istället för att vädra bort allt via via kylaren ! (P.S. Skar sönder det skrymmande plåt-höljet runt elementet. Gjorde en mindre plywood låda för nakna elementet m fläkten mont i sidan på lådan).