• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Föra över köpt musik till en ny Iphone 5S

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Har bytt till en ny Iphone 5S. Får inte över köpt musik från den gamla 4 till den nya. Gjorde en säkerhetskopia från den gamla och förde över till den nya.
Det gick, men ingen musik kom med. Går jag in för se om jag kan hämta den igen från Itunes så får jag till svar "Redan köpt".
Är det någon här på forumet som vet ?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Föra över köpt musik till en ny Iphone 5S

Samla all musik i iTunes och synka därifrån till valfri iOS-enhet.

image.jpg
Klicka för större text

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag vet inte hur du gjort din säkerhetskopia men Du måste göra säkerhetskopian via itunes på din dator inte via iclouds

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Gjorde via ICloud enligt goda råd och redan överfört till den nya telefonen.
Man skullel givetvis fråga och lyssna på experterna HBK.
Där finns allt kunnande :spinny::spinny:

F

F.d. 53013

Guest

En fråga till dig. Varför har du bytt från nästan ny bil tii en 1990?
Anders

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

En fråga till dig. Varför har du bytt från nästan ny bil tii en 1990?
Anders
Flera orsaker och det är en lång historia men berodde på bl.a dessa om du orkar läsa:
1. Skulle först till Portugal över vintern och många skulle komma ner och hälsa på men ingen fick plats i den nya bilen och mycket rymligare från 2 till 7 sovplatser. Resan blev tyvärr inställd på grund av lite sjukdom
2. Bilen var fullutrustad med elverk,mc ramp bak för scooter vilket var ett stort önskemål,AC,större utrymmen,ville ha en mer driftig bil (Mercedes)
3. Har alltid gillat att skruva och fixa till min bil men kändes lite onormalt att börja borra och dona i nya bilar. Nu kan jag göra vad jag vill.
4. Kändes som lite överflöd för att ha bil för en halv miljon stående bara för bostad i Portugal kanske flera år framåt.
5. Fick givetvis en hel del pengar över med detta byte och kunde då köpa mer intressanta saker till den och givetvis montera dessa. Mer kapital behövs ju också för en fattig pensionär som du förstår.
Givetvis ett nerköp men efter alla goda råd jag fått här så anses det inte som ett så stort ändå. Detta var en av alla alla anledningar och mer därtill.
Vi kanske ses någon gång vi gamlingar
Ha det bra i Söderhamn :spinny::spinny:

F

F.d. 53013

Guest

Efter dina förnuftiga förklaringar tror jag att du har gjort ett vettigt val
Hoppas att ni trivs med den nya bilen. Vi har oxå tittat på att övernatta i Potrtugal eller syd Spanien. Vi kanske syns i Söderhamn någon gång.
Ha det bra!
Anders

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Vettiga förklaringar är ju relativt och ny är den inte men från min sida har jag inte direkt ångrat mig. Nu rustat det för fullt och leveranserna av lull lull kommer i ett. Kul och väntar på våren nu står den inomhus i lokalen i Stugsund och för den hyggliga uthyraren så får jag gå dit då o då och fixa lite. Måste ju få vintern att gå.
Ha det bra

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En gammel Clou er aldri et dårlig valg, de ble bygget for å vare lenge. For noen år siden ble en av de aller første restaurert tilbake til nystatus. Det finnes i Tyskland en egen klubb for eiere av gamle Clou som en underavdeling under Willkommen auf www.clou-freunde.de Clou-Eigner-Club med et forum - krever registrering for tilgang.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Knut, tack än en gång. Det är mycket beroende på dina goda råd och förmaningar som jag inte ångrat mig alls. Du verkar ju kunna allt om Mercedes och N+B. När jag nu tittar på den så tycker jag den ser frän ut och som dom husbilar som finns i USA.
Gick in på den sajten du hänvisade till och roligt nog hittade jag en prislista med leveransbeskrivning och tilläggskostnader för extra utrustning till bilen från 1991 på just en Clou 670. Min bil med sån utrustad som den har skulle kosta lite över 2,1 milj ???. Konstig prisutveckling.
Kommer säkert att rådfråga dig mer om jag står inför nåt jag inte kan.
Affezell

Senast ändrad:
Toppen