• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

För bra för att vara sant?

Herroos

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Linköping
Hej! Sett en annons om en husbil på marketplace på facebook. Det är en firma i England som säger att de säljer från England och Tyskland och exporterar bilar mot en kostnad och att de står för registrering och alla avgifter. Bilen ligger ungefär på hälften av priset för vad de ligger i dagsläget i Sverige och även billigare än i England vad det verkar. Haft kontakt med dem och de säger att de levererar först och att man betalar sedan och att man har 15 dagar på sig att inspektera efter betalning. De behöver bara namn och kopia på ID vid beställning av bilen. De har ute två ytterligare bilar med suspekt lågt pris. Eftersom saker som låter för bra för att vara sant oftast är det antar jag att det är en bluff men jag förstår inte när det sker. Är det ID de vill åt, får man betala för en bil som sedan visar sig ha större problem och som de inte tar tillbaka, är den stulen? Har ni några idéer eller tankar?

Bil:
DETHLEFFS 5431-04, 9.300 € + Transport 480 €
72.740 km, seats 5, beds 5, accident-free, EURO3 with DPF, green badge, 1 hand, Bicycle rack, central heating, aluminum rims, TV, toilet, navigation system, reversing camera, awning, radio / CD, TV antenna, roof rack, gas alarm, cooling, air conditioning.
 
F

F.d. 58689

Guest
Låter som att köpa grisen i säcken!! Kan bl a vara fuktskadad!!!
Köp inget utan att se det först!!!!! Man får ofta det man betalar för och ja - det låter för bra för att vara sant!
Efter Storbritanniens utträde ur EU tillkommer både moms och tull.
”Lägg till 38 % på totalpriset inklusive frakt så kommer du ganska nära sanningen”
 
Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej! Sett en annons om en husbil på marketplace på facebook. Det är en firma i England som säger att de säljer från England och Tyskland och exporterar bilar mot en kostnad och att de står för registrering och alla avgifter. Bilen ligger ungefär på hälften av priset för vad de ligger i dagsläget i Sverige och även billigare än i England vad det verkar. Haft kontakt med dem och de säger att de levererar först och att man betalar sedan och att man har 15 dagar på sig att inspektera efter betalning. De behöver bara namn och kopia på ID vid beställning av bilen. De har ute två ytterligare bilar med suspekt lågt pris. Eftersom saker som låter för bra för att vara sant oftast är det antar jag att det är en bluff men jag förstår inte när det sker. Är det ID de vill åt, får man betala för en bil som sedan visar sig ha större problem och som de inte tar tillbaka, är den stulen? Har ni några idéer eller tankar?

Bil:
DETHLEFFS 5431-04, 9.300 € + Transport 480 €
72.740 km, seats 5, beds 5, accident-free, EURO3 with DPF, green badge, 1 hand, Bicycle rack, central heating, aluminum rims, TV, toilet, navigation system, reversing camera, awning, radio / CD, TV antenna, roof rack, gas alarm, cooling, air conditioning.

Skulle tro att om du gör en beställning kommer det en begäran om förskott av något slag, och när du väl har betalt det ser du inte röken av vare sig pengar, bil eller säljare.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Varför inte hitta något på närmare håll, det bör finnas en hel del för 9.300€ + 480€ = ca 100 000 Svenska pengar. Alla tillbehör (dessutom i en Euro 3) du nämner ovan är bara bagateller i sammanhanget även om allt skulle vara av nyare datum och anpassat till Svenska förhållanden... Var försiktig H...!
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Vill minnas, att jag sett något tv-program om folk i England som trott sig köpa billiga bilar på det där viset.
De blev av med handpenning, "extra kostnader" m.m. och några bilar existerade aldrig, blev helt enkelt blåsta på allt.
Påstods, att det var skrupelfria individer från andra länder, som organiserade det hela med bankkonton som i princip
bara var öppna några dagar för att ta emot likviden och sedan raderades.
 

Herroos

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Linköping
Tack för input! Ska lägga ned det här såklart. Hoppas ingen annan stackare luras upp. Försökt anmäla inlägg men det verkar inte gå i den kanalen. Får lägga in lite mer pengar och hitta nåt bra i Svedala.
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Billiga Nja inga möjligheter att klämma och känna bara vackra bilder. Nej jag vill både klämma och känna också provsittninng
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag gjorde en sökning på en bild från ett av deras objekt, den bilen var svensksåld och står till salu hos bilförmedlingen i sverige :twitcy::twitcy:
Jag kan inte se att någon bild även på deras anläggning stämmer in på deras adress i google maps :swoon:
 
Toppen