• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fönster i bodelsdörr!

JanneHögberg

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6742
Medlemskap
2024
Hej! Har en hymer camp -10 årsmodell, men inget fönster i den, någon som vet hur man kan gå tillväga och montera ett nytt? orginaldörr är väldigt dyrt ca 15.000:- inbillar mig att det borde gå att egenmontera dörren har samma tjocklek som väggar ca 50mm tror jag.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fönster i bodelsdörr!

Halloj igen ...
Jo visst borde det kunna gå att få Hymercenter att få en ett fönster som är modellanpassat till din bil om inte så finns det tillbehösfirmor som Reimo www.reimo.com
ex kajuta fönster :
Kajutfönster fast 362 mm grå - 32261 - - Reimo

Går denna monteras liggandes ? Ersatzflügel für Alu Ausstellfenster - 34470 - - Reimo

Kan du ta ett kort på hur dörren ser ut invändigt ?

Fönstret skall väl helst vara INTE öppningsbart med tanke på att förhindra att obehödiga att ta sig in .

Samt bör det ju även finnas mörkläggningsgardin .

Denna fanns i (ramen)393*531 men den kanske blir för bred fönstret blir ju (br350*hö500).
S4 Ausstellfenster 350 x 500 mm - 31190 - - Reimo


Det går inte montera även ett fönster mellan passagerarstolen och dörren ? se bilden :
http://www.husbilsklubben.se/forums/husbil-image-6410-1289152370.html


ps: installera Viber i ajfånen ...
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29824

Guest
Sv: Fönster i bodelsdörr!

I nummer 9 av allt om husvagn&camping finns ett "Gör det själv" reportage om hur man monterar ett fönster i husbilsdörren.
Ulf
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Fönster i bodelsdörr!

Hej! Har en hymer camp -10 årsmodell, men inget fönster i den, någon som vet hur man kan gå tillväga och montera ett nytt? orginaldörr är väldigt dyrt ca 15.000:- inbillar mig att det borde gå att egenmontera dörren har samma tjocklek som väggar ca 50mm tror jag.

Hej !
Om ni har svårt att få tag på "allt om husvagn&camping" nr 9 2010 där det finns en komplett beskrivning av fönstermontering så har jag ett ex som jag kan posta till er. Det är bara att höra av sig till mig.
Mvh
Harry Hymer/Peter
 

JanneHögberg

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6742
Medlemskap
2024
Sv: Fönster i bodelsdörr!

Hej! ja Det hade varit väldigt intressant att se det reportaget jag vill gärna låna eller om du vill sälja ditt ex och jag ersätter naturligtvis ditt porto eller om du bara vill kopiera det går det ochså bra.
Tack på förhand
min adress är Janne Högberg
Skiffergatan 14
43238 Varberg
 
F

F.d. 2755

Guest
Sv: Fönster i bodelsdörr!

Hej Janne

Hur gick det för dig med fönstret? Vi skulle själv vilja sätta in ett förnster i vår Burstner. Fick du köpa tidningen? Kan jag ev få köpa den av dig?
Hoppas du svarar mig.

Hälsn Frida
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Fönster i bodelsdörr!

Jag är också intresserad av att veta hur det gick.

Sen vill vi givetvis se bilder :D
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fönster i bodelsdörr!

Än har det inte blivit något fönster i dörren och vi var ute i gångna helgen och pratade om det .

Nästa helg åker dom ner till Rivieran och det blir nog ett höstprojekt .

Det vore ju "kul" att hitta en dörr på ex. på ebay och exprimentera på .
 
Toppen