F
F.d. 50645
Guest
Har en omnimax pro antenn.
Får ej in svt kanaler men får in 4an.
Missade vm igår pga det
Missade vm igår pga det
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hade samma problem, fick inte in SVT,s kanaler efter att Canal Digital gjort någon form av uppdatering av kanalerna.
Försök med en manuell sökning med följande inställningar, Frekvens 11216, vertikal, hastighet 25000, Dvbs2, mod 8psk, det funkade på den boxen vi har hemma, när det gäller vår parabol och box i husbilen som är en Oyster så fick vi lägga in en ny "kanallista" som vi fick från leverantören av parabolen. Nu funkar alla SVT,s kanaler för oss.
Vanligt problem att man får SVT eller fyran! Det är sällan jag får allt, det ända man kan göra är att flytta sig ibland bara några meter.Har en omnimax pro antenn.
Missade vm igår pga det![]()
---------------------------------------------------------Jag antar att antennen tar emot DVB-T2 så att det inte är det som är problemet?
Hälsar Kjell
Jag antar att antennen tar emot DVB-T2 så att det inte är det som är problemet?
Hälsar Kjell
En riktbar antenn löser ofta dessa problem. men det hjälper ju inte dig tyvärr!
Kanske en dum fråga, men klarar din TV av att ta emot DVB-T2?Jag antar att antennen tar emot DVB-T2 så att det inte är det som är problemet?
Hälsar Kjell
Kanske en dum fråga, men klarar din TV av att ta emot DVB-T2?
(Vi har en TV, som inte är så ålderstigen, men ändå inte klarar av detta.)
Hälsar
Bettan o Einar