• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fåglar vid Sundsjön & Lygnern

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Gomiddag

Välkomna till Lerbäcks Samlingslokal , Fjärås, för en kväll i fåglarnas tecken. Vi kommer att presentera vår nya skrift som dokumenterar våra 25 års fågelräkningar runt dessa sjöar. Du som är intresserad, anmäl ditt intresse till mig. Bra att veta hur mycket kaffebröd vi behöver.

Obs ! ingen husbilsträff, men det finns plats för ett antal på parkeringen. Går att stå där över natten oxå.

Onsdag 9 maj klockan 19.00


ha de..................:tux2:
Fåglar
vid
Sundsjön och Lygnern

”VÅRA FÅGLAR SÄTTER OFTA sin prägel på landskapet, kanske också på de människor som bor där, åtminstone till någon del. De med vingar finns ju redan i stenhällarna, de som ristades för tusentals år sedan. Och mycket av det man lägger märke till i ett landskap handlar också om dem.”
Så inleds skriften vi, Claes Häggh, Leif Vikengren & Jan Björkdahl, skrivit .Den beskriver alla fåglar vi sett eller hört under dessa 25 år. Skriften kommer att finnas till försäljning
Välkomna till Lerbäcks Samlingslokal
Onsdag 9 maj
Klockan 19.00
Anmälan nedan(för kaffe & kaka) till Jan Björkdahl
sahlsvag@gmail.com
0709 260420
OBS ! Du som inte kan närvara men vill köpa skriften( 30:), hör av dig till Jan Björkdahl, så ordnar han resten.
 
Toppen