• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Få ut kondens och upp värmen snabbt?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2027
Hej.

Hur gör ni för att få ut kondensen framför allt, och upp med värmen i bodelen, innan ni kör i väg under denna årstid när det är runt nollan och vädret växlar mellan torrt och blött.
Provade att köra en bit i höstas med endast värmen i förardelen och det tog evigheter för att bli av med framförallt kondensen i förardelen i husbilen.

Sätter ni på värmen i bodelen något dygn innan och kör med värmeväxlare under körning alternativt värmepannan under körning, eller kör ni endast med värme i förardelen underkörning och värmer upp på plats?

Sängkläderna vill man ju hellst är varma och goa när det är läggdags.

Senast ändrad:
Vi sätter på värmen i bodelen ett dygn innan på 18 grader och har sängkläder i bostaden och tar med.
Sedan höjer vi tempen på pannan när vi kör och låter fläkten gå på halvfart så det ventilerar en del.

Vid temperatur och väder som den senaste månaden (mulet, regn +1-3 grader) kör jag upp värmen till ca 25 grader.
Sedan sätter jag ACn på avfuktning ett part timmar och fukten är borta.
Först därefter är det dags att åka.

Tillbaka
Toppen