• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Få in "betal"boxerkanaler .

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
När vi köpte husbilen så visste jag ju att vi skulle ha in en TV så jag köpte med en sådan modul för boxer och abbonemangskortet har vi hemma .
Sedan var jag och köpte en fin DM Tech 19" DVD/DVB-T av Dennis och Kerstin i Växjö och tv´n fungerar jättebra och fin bild .

På den modulen står det DVB/MPEG2 och jag får in gratiskanalerna men inte betalkanalerna .

Vad har jag missat ? HJÄLP jag måste ju ha Eurosport och Discovery .


En 19" passar precis i skåpet när jag hade fixat till ställningen som jag gjort.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej Du säger att kortet är hemma, dum fråga men du tar väl med kortet och sätter i modulen i din tv i bilen. Sen är det ju bara att på meyn välja installation söka kanaler automatiskt. Hemma har man ju samma inställning men i bilen måste man söka var gång för man förflyttar ju sig
Sören
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

okay så att även om man har själva programmen i menyn så finns dom inte i själva frekvensen , då får jag ut och testa för dom betalfria fungerar men då hade jag nog inte kortet i när jag sökte .

Ut och testa ..
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

En fråga, vilken takantenn har du? Jag har samma tv och jag får nästan aldrig in några kanaler när vi är ute och reser. trots en snordyr rundstrålande antenn! Hörde av några att det berodde på att DM-tech har känslig mottagare!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Det är en rund antenn ser ut som ett flygande tefat med en pigg på samt sitter det en antennförstärkare inne i bilen , jag såg några på årsmöter gick förbi och pekade på den och sa att den var bra .



Det verkar som om den CA modulen jag har inte kodar av kanalerna .

Jag har satt i den rätt , det står modul insert .

Kortet är insatt på båda håll och gjort en kanalsökning på båda .

När jag sätter på ex.3:an så ser det ut som en nyckel och jag det står kodad kanal .

Inger föräldraskydd är installerat .
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej Du säger att kortet är hemma, dum fråga men du tar väl med kortet och sätter i modulen i din tv i bilen. Sen är det ju bara att på meyn välja installation söka kanaler automatiskt. Hemma har man ju samma inställning men i bilen måste man söka var gång för man förflyttar ju sig
Sören

Jo kortet är hemma och det är vi med och jag tog ut det i husbilen för att testa installationen , visst kan man inte ge sig iväg utan kortet i tv´n .
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej NLundberg, jag hade en sådan antenn och till slut gav jag upp.
Nu sitter en som är höj och sänkbar, funkar som jag vill.
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Men alla andra kanalerna får jag ju in och det är kalasbild , det är ju just betalkanalerna och dom sänds väl med samma sändningseffekt .

Jag står dessutom på garageuppfarten och inte ute i "bushen" .
 
J

janne 55

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Men alla andra kanalerna får jag ju in och det är kalasbild , det är ju just betalkanalerna och dom sänds väl med samma sändningseffekt .

Jag står dessutom på garageuppfarten och inte ute i "bushen" .



DMTech behöver en speciell camodul för att koda av betalkanaler

Är antennen du har rund med ett vertikalt spröt i mitten o det står STATUS på undersidan är det en budgetantenn(den är avbildad på sid 34 i Kamas katalog)
Bra antenner är Triax ufoantenn (den modellen som har 28 dB förstärkning) Det finns en snikvariant som bara förstärker 16 dB.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53003

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hei,NLundberg.
Jeg har også en rundtvirkende antenne (billig sådan). Den virker fint, men jeg har en 12v antenneforsterker innvendig montert.
Helsing, Berit & Ola.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Jag hittade en broschyr om Status 315 i mina handlingar men jag tycker om antennen är dålig så borde väl även bliden för gratiskanalerna vara kass .

Jag skall testa med en lös boxer och sätta kortet där i samt köra via scart uttaget då borde man ju kunna utesluta om det är antennfel eller ?
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Kom och tänka på en sak ...

Det står Viaccess på kortet men en separat "prisetikett" med Boxer , kan den vara felmärkt från butik för när jag kollade i TV´n på "behörighet" står det också Viaccess på den raden .

Står det Boxer på era kort och behörigheter ?


Fick nu svar från enn support kille och han svarade :
------------------------------------------------------------

För att det ska fungera sä måste du ha en
"REDCAM" frän SCM version 1.1 eller 1.3
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej Berit&Ola,

Jag har också en förstärkare men lyckas ändå inte få bra bild mer än på ett fåtal ställen i Sverige. Jag ska testa och köpa en extern boxer mottagare för att se om det blir bättre!
 
J

janne 55

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej Berit&Ola,

Jag har också en förstärkare men lyckas ändå inte få bra bild mer än på ett fåtal ställen i Sverige. Jag ska testa och köpa en extern boxer mottagare för att se om det blir bättre!

Det är smartare att lägga pengarna på att byta antenn.
Köp en bra antenn och inte någon av Chlas Olsson eller Kamas billiga antenner.
Jag jobbar i antennbranchen och brukar föreslå triax ufoantenn (den som förstärker 28 dB ) kostar ca 1000:-.
Televes har också en antenn som de kallar supernova som skall vara bra (har inte monterat den pga kostnaden)den kostar betydligt mer.

Har en DMtech tv i min egen husbil och det är aldrig något problem med signalen.

Tänk på att 3 dB i signal dubblar eller halverar signalstyrkan.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Har du även boxer CAmodul till din DMTech ? Kan du isådanfall titta på baksidan vilken REV du har .
Min fungerar ju inte och den är 1,0 .
 

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej, har en antenn med 4 spröt, ufoliknande hållare till dessa, kostade 3500:- kr monterad av Hymer Ängelholm. Har köpt en Sagem box, har kort i denna, och det fungerar ibland att man får in alla kanaler, men oftast är det kanske bara 4:ans olika kanaler som fungerar någorlunda. Är detta normalt??
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Så nu fungerar det och det var modulen som inte lirade med Tv´n och nu efter 3dje modulen så fungerar det .
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Det är smartare att lägga pengarna på att byta antenn.
Köp en bra antenn och inte någon av Chlas Olsson eller Kamas billiga antenner.
Jag jobbar i antennbranchen och brukar föreslå triax ufoantenn (den som förstärker 28 dB ) kostar ca 1000:-.
Televes har också en antenn som de kallar supernova som skall vara bra (har inte monterat den pga kostnaden)den kostar betydligt mer.

Har en DMtech tv i min egen husbil och det är aldrig något problem med signalen.

Tänk på att 3 dB i signal dubblar eller halverar signalstyrkan.

Hej Janne,

Tack men det är faktiskt supernova antennen som jag har köpte den för 2900:- via nätet!

Har nu köpt en extern boxer mottagare från sagem och helt plötsligt så kan jag se TV! Har testat på några ställen nu och med DMTech så får jag ingen signal eller dålig signal! Med sagem boxen kanon bild!

Lite konstigt är det!
 

RolfStig

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4121
Medlemskap
2022
Sv: Få in "betal"boxerkanaler .

Hej, har en antenn med 4 spröt, ufoliknande hållare till dessa, kostade 3500:- kr monterad av Hymer Ängelholm. Har köpt en Sagem box, har kort i denna, och det fungerar ibland att man får in alla kanaler, men oftast är det kanske bara 4:ans olika kanaler som fungerar någorlunda. Är detta normalt??
Har också en Hymer med antenn monterad av Hymer-Center i Ängelholm. Låter som samma antenn på din beskrivning. Har som du också en Sagem-box. Har använt detta i drygt ett 2 år och det fungerar mycket bra. Visst finns det platser i 'radioskugga' där inga eller endast en del kanaler trillar in men jag får alla kanaler på minst 9 av 10 platser inkl ett antal danska här i skåne.

Troligen något kontaktfel mellan antennen (färstärkaren) och boxen. Öppna antennkontakterna och kolla den heldragna koppartråden som sitter i centrum av koaxialkabeln. Jag har varit ute för att den har brustit vid skruvinfattningen av vibrationerna i husbilen och då minskar signalstyrkan in i boxen kraftigt. Du har också en sida under installation i boxen där du kan kontrollera signalstyrkan.
 
Toppen