• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Få igång gasolspis i mc Louis?!

• Startad av Startad av Monica Åhs
  • Startdatum Startdatum
M

Monica Åhs

Guest
Hej har följt instruktionerna i 3 steg Vridit på gas, hållt inne gröna knapp 5 sek sen öppnat röda kran under diskbänken men får inte fram någon gas . Vad gör jag för fel? Gasoltuben är nyfylld !

Hej har följt instruktionerna i 3 steg Vridit på gas, hållt inne gröna knapp 5 sek sen öppnat röda kran under diskbänken men får inte fram någon gas . Vad gör jag för fel? Gasoltuben är nyfylld !
Börja med att öppna röd kran under diskbänk

Finns kanske någon slangbrottsventil som måste tryckas in?
Ta några bilder på installationen så är det lättare att guida!

Gaskranar öppna, på flaska och under diskbänk.
12 V på, annars funkar inte gnisttändningen.
Tryck in gnisttändning, samt tryck in och vrid samtidigt på spisvredet.

Senast redigerad av en moderator:
hej, lätt att göra fel, ta en märkpenna gör en pil på de hållet som visar öppet

Förr i tiden krävdes det en dekal vid varje kran som visade till vilken apparat kranen hörde och vad som var öppet/stängt. Saknades dekalen, blev fordonet inte godkänt vid registreringsbesiktningen.

Pålle (som klistrat dekaler i ett antal importerade fordon)

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen