Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har provat med halsband och det fungerar men han mådde dåligt så nu plockar vi istället, det är ju trots allt en form av nervgift som används.
Vi ger våra hundar och katter vitlök och det har faktiskt minskat antalet fästingar märkbart.
Jag läste för några år sedan en utvärdering som den Svenska armén gjort angående om vitlök har någon inverkan på fästingar.
Det var ett antal olika referensgrupper där hälften av de värnpliktiga regelbundet åt vitlök och den andra halvan åt ingen vitlök alls.
När utvärderingen var klar så sades att "vitlök har haft en klart påvisbar påverkan på antalet fästingar"
Vi äter själva vitlök regelbundet och har efter det inte haft en enda fästing, om man ger djuren vitlök får det inte vara för ofta (de kan då bli dåliga i magen) vi ger dem en vitlökskapsel i veckan, blandat i maten.
Jag säger inte att vitlök är ett undermedel men för den som är fösiktig med kemikalier så kan det vara en hjälp.