• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

färskvatten

F

F.d. 25755

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato 2,3
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3 130 hk
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: 650 me
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Färskvatten
hej någon som vet har problem med vatten har bara vatten i duchen kök o toa ingenting ??? kan det vara problem med pumpen när det funkar i duchen bra tryck ???

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, är det enbart spolningen av toan som inte funkar ?

Lite beroende på om du har tryckvattenpump eller en dränkpump som som startar på strömbrytare i kranarna, och om det bara är just spolningen som strular, så finns det både strömbrytare och en magnetventil för vattenflödet i din toalett, som kan vara trasiga.

Ps.
Sorry :oops: jag läste slarvigt, köket också. Har du dränkpump så kan du ha strul med sladdarna från kranarna som startar pumpen.
Om du har duschen på, och öppnar kökskranen, kommer det vatten ur den då ?

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 25755

Guest
JANKRO skrev:
Hej, är det enbart spolningen av toan som inte funkar ?

Lite beroende på om du har tryckvattenpump eller en dränkpump som som startar på strömbrytare i kranarna, och om det bara är just spolningen som strular, så finns det både strömbrytare och en magnetventil för vattenflödet i din toalett, som kan vara trasiga.

Ps.
Sorry :oops: jag läste slarvigt, köket också. Har du dränkpump så kan du ha strul med sladdarna från kranarna som startar pumpen.
Om du har duschen på, och öppnar kökskranen, kommer det vatten ur den då ?

M.v.h. JANKRO.
det kommer lite vatten när dursen har varit på men pumpen går inte . nu har jag lämnat in den får dom kolla , men tack för hjälpen

Toppen