• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Färdigprutade priser på husbilar i Tyskland?

nilhen

HBK Medlem
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2025
Alla ni som köpt husbil i Tyskland, är priserna prutbara eller är det fastpriser? Om man tittar på Mobile.de, går det att pruta på priserna som står där? Om det går ungefär hur mycket har ni lyckats pruta?:rolleyes:

Sv: Färdigprutade priser på husbilar i Tyskland?

Alla bilar som är till salu går att pruta.
Det där med att pruta är en konst som man kan tjäna på.

1 titta på billigare bilar än den du vill köpa.
2 Låtsas vara helt ointereserad av den bil du vill köpa säg att den är fin , men ligger långt över dina ekonomiska kalkyler.

4 Låt dig inte imponeras av någon bil. visa inget intresse av den bil du vill ha
säg att den är nog fin men alldeles för dyr.

5 Säg till försäljaren med ett ointresse att du skulle kunna täka dighden för 15-20% lägre.

Så här köpte jag en ny Audi en gång började att titta på begagnade golfar
Och till slut slog till på en ny Audi 100 Avant. Pengarna hade jag kontant i fickan Bilen kostade 119.000 men fick den för 112.000. inte dåligt på en ny bil. 7000Kr för 2 timmars jobb 1984.

OBS förbjudet att läsas av bilförsäljare.

Senast redigerad av en moderator:

Klart att du ska försöka pruta. Lyckas du inte pruta så är det i alla fall oftast ändå mycket billigare att köpa husbil i tyskland.

Som exempel så stod det 9,900 euro för våran husbil i annonsen för 7 år sedan och vi gav 8,500 euro .

Köpte en Rapido av en privatperson i Oldenburg. Priset var satt till 43000 €, betalade 38000. Sålde den 3 år senare för 38500 i Finland.

Tillbaka
Toppen