• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

fälgar

F

F.d. 50153

Guest
Hej!
Har ett problem med stålfälgarna på vår burstner elegans I 660.
De har börjat bli rostiga, nu har jag slipat med sandpapper
och fått bort en del, men inte allt.
tacksam för tips om hur jag kan få snygga fälgar.

hasse/5784

I

Iveco 35

Guest
Sv: fälgar

Hej. Det bästa du kan göra är nog att blästra dom . Sputa dom sedan med rostskyddsprimer innan lack. Vill du ha en fin lyster lägger du på klarlack på lacken. Olle.

F

F.d. 53012

Guest

Som sagt ta bort en och en och blästra med en spruta som du kan köpa på Biltema men tyvärr kräver det lite större kompressor som ger minst 150 minutliter och sen täcker du däcken när du lägger på fälgfärgen. Som grund använder du Corrostabils färg som är bäst och det tar många år till du får se rost igen. Alla bilars fälgar lackas direkt på plåten utan någon grundfärg och rostar efter ca 2 år och helst ännu värre vid vinterkörning

F

F.d. 26625

Guest

Hagmans har en fälgfärg som är bra och på minner om orginal kulören finns i färghandeln mm Att pungt blästra meg glas sand går bra lämnar du in fälgarna på en bläster firma så blir ytan GROV. Annars så är inte alufälgar så dyra ...

F

F.d. 58541

Guest

Hej!

Mitt förslag är att du köper sprutgalv och kallgalvineserar dina fälgar efter blästring så har du fälgar som håller mycket länge.

Mvh

Bosse

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Skall du slipa själv och köpa kallgalv och färg på sprayburk så blir det inte billigt. Bekvämast är att lämna till en pulverlackerare. Resultatet blir bra och det håller, dom blästrar, grundlackerar och pulverlackerar på det. Dom brukar ha bra priser till privatare, frågan är om det finns någon på ön. Har lämnat många fäljar (stål/aluminium) och bildelar här och det blir lika bra alltid.
http://www.ahnelovsindustrimalning.se/?pid=34&img=11

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hej!
Har ett problem med stålfälgarna på vår burstner elegans I 660.
De har börjat bli rostiga, nu har jag slipat med sandpapper
och fått bort en del, men inte allt.
tacksam för tips om hur jag kan få snygga fälgar.

hasse/5784

Räkna på kostnaden om du inte gör jobbet själv .
Hur bra är däcken som sitter på ?
Är det dags för däckbyte snart så kan man ju kika på marknaden för alufälgar för så dyra är dom inte , visserligen dyrare än färg men det blir ju en annan look också .
Vill du komma enbart billigt undan så är det väl hammarlack och ett par vältäckande navkapslar .

Senast ändrad:
F

F.d. 6270

Guest

Förordar också pulverlack, om du hittar en "industripulverlackare" kan det bli riktigt prisvärt, snyggt och benhård lack

Toppen