• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra Trygg Husbil

Inlägg
32
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2598
Medlemskap
2025
Någon som har erfarenhet av detta försäkringsskydd och bolag.
Jag har vid 3 tillfällen under hösten skickat en intresseanmälan till detta företag, fick ej något svar vid något tillfälle. Gjorde ett sista försök förra veckan då kom det ett svar med villkor samt att en faktura skulle komma inom 7 dagar. Fakturan kom aldrig så jag skickade ett mail med en förfrågan, fick ej svar på detta mail.
Då skickade jag ett mail och bad dem att ta bort mina uppgifter, och skrev att om det är så svårt att få möjlighet att betala in premien på försäkringen, då kan man bara föreställa sig hur det blir när man drabbas av något och ska begära ersättning för något. Jag har inte fått någon reaktion på mitt sista mail.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Extra Trygg Husbil

Någon som har erfarenhet av detta försäkringsskydd och bolag.
Jag har vid 3 tillfällen under hösten skickat en intresseanmälan till detta företag, fick ej något svar vid något tillfälle. Gjorde ett sista försök förra veckan då kom det ett svar med villkor samt att en faktura skulle komma inom 7 dagar. Fakturan kom aldrig så jag skickade ett mail med en förfrågan, fick ej svar på detta mail.
Då skickade jag ett mail och bad dem att ta bort mina uppgifter, och skrev att om det är så svårt att få möjlighet att betala in premien på försäkringen, då kan man bara föreställa sig hur det blir när man drabbas av något och ska begära ersättning för något. Jag har inte fått någon reaktion på mitt sista mail.

Hjälper till och lägger ut länken till den aktuella försäkringen: https://produktforsakring.soderbergpartners.se/extratrygghusbil/privat

Förstår faktiskt inte riktigt vitsen med den, det är ju enbart en tilläggsförsäkring som skall komplettera den vanliga hel-/halvförsäkringen.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Extra Trygg Husbil

I reklamen så står det att försäkringen är framtagen i samråd med Husbilsklubben och Husbilen Test, kanske att det är MHCS som de syftar på.

Något som jag saknar är en försäkring som ger ett utökat skydd på maskinskadan. Som det är nu så går det inte att få något bolag som försäkrar längre än 8 år eller 10000 mil på husbil. Detta enligt mina efterforskningar.

Trygg Husbil hade ju ett förlängt skydd på maskinskadan med vissa inskränkningar.

Kenneth

Såg att det fanns en länk där vi i HBK har 10%rabatt på försäkringen. Så det är ett samråd med HBK.
 
Senast ändrad:

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Extra Trygg Husbil

Trygg hansa har förlängt elektronik och maskinskada till 8 år och 15000 mil fr o m i år . Sevallbo
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Extra Trygg Husbil

Som regel är det väl så att husbilen faller för åldersstrecket i förhållande till antalet körda mil.

Kenneth
 
Toppen