• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Extra hårdvara till IPad

F

F.d. 16416

Guest
....

Använd ett Lidlkort eller Wifi. Det duger även till att lyssna på svensk radio, se på svensk TV och läsa svenska tidningar. Eller varför inte använda Viber eller Skype för gratis telefonering med eller utan video.

....

Vi har till vår minidator kopplat en extra videokamera på instrumentbrädan, som visar utsikten från husbilen.
Har haft denna bild tillsammans med Skype.
Kan man göra motsvarande på en IPad?

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3458

Guest
Sv: Extra hårdvara till IPad

Skulle förvåna mig. Det enda sätter är nog att använda kameran på baksidan på Ipaden. Det finns kamera på både fram och baksida integrerat från fabrik. Själv har jag Samsung Galaxy 10.1 Tab som funkar fint med integrerade kameran.

F

F.d. 16416

Guest

Vad jag läst här och sett på Youtube, så kan IPad USB-adapter bara användas för att ladda in bilder från en lös kamera.
Den fungerar tydligen ej med en lös hårddisk eller ett USB-minne.
Hur gör jag senare för att föra över inladdade bilder till någon annan hårddisk, minne eller dator.
Ursäkta min okunnskap.

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad jag läst här och sett på Youtube, så kan IPad USB-adapter bara användas för att ladda in bilder från en lös kamera.
Den fungerar tydligen ej med en lös hårddisk eller ett USB-minne.
Hur gör jag senare för att föra över inladdade bilder till någon annan hårddisk, minne eller dator.Roadglider

Hårddiskar, externa batterier, iZettle m.fl. sätts direkt i iPhone/iPads port.

iExplorer används för att se filstrukturen.

iexplorer.jpg

F

F.d. 16416

Guest

Tack knarrevik!

Förstod att det går på något sätt, men inte riktigt hur rent anslutningsmässigt.
Får nog bli ett besök på Elgiganten eller liknande för lite mer direkt information.
Mina frågor kan månne bli lite mer förståliga efter ditt svar.

Roadglider

F

F.d. 4220

Guest

Om detta tillbehör kan fungera för det som den ursprungliga frågan gällde vet jag inte riktigt. Men det verkar som att "Ipad camera connection kit" kan vara en bra investering för alla som har en iPad. Detta för att den ger en usb-kontakt som kan användas till en mängd andra tillbehör (som apple tar bra betalt för separat)

Sju dolda fuktioner hos iPad Camera Connection Kit

//Stefan

Toppen