• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra förvaring/bord/pall

F

F.d. 673

Guest
Ni med nya fina bilar har säkert detta löst på mycket bättre sätt redan, men om det är fler än jag med gamla bilar och "stort" oanvänt utrymme mellan sätena i förarhytten kommer ett tips:

IKEAs back Trofast (39:) med lock (9:) passar precis att ställa där som ett litet bord med förvaring under. Bra att lägga handväska, tidningar etc som man vill ha lätt åtkomligt men ändå ur vägen.

Jag har skruvat fast en mugghållare på locket så min vattenflaska står bra under körning.

Man kan ha flera lock med olika funktion. De praktiska pallar som många beundrar till den originella husvagnen Eifelland Deseo är just denna back med en dyna på locket. OBS! Dynan måste ha botten av t.ex. plywood för att funka när man sitter på den.

Använd fantasin! Länk till backen: IKEA | Förvaringsmöbler | TROFAST system | TROFAST
Bild på Deseos pallar (som kostar 500kr/paret...): DESEO - Einfach clever, der neue DESEO !

Så här ser det ut i min bil:
 

Bilagor

  • Bild 003 (Small) (Custom).jpg
    Bild 003 (Small) (Custom).jpg
    18,6 KB · Visningar: 624
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Extra förvaring/bord/pall

Tack Åsa!
Det är bra tips,fast det skulle inte fungera hos mig.Tar ofta den vägen för att komma i bodelen!Annars var det bra.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Extra förvaring/bord/pall

Samma här!
Jag tar alltid den vägen när jag kopplat in autopiloten och ska sätta på kaffet.
Undrar hur Huskyn gör, hoppar han över eller får han inte vara i hytten under färd? Våran lilla tax brukar ligga exakt där mellan sätena.
:wink:
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Extra förvaring/bord/pall

Tar också den vägen, men tar stora klivet över...
Huskyn får inte vara i förarhytten. Kan nog inte ens! Han är på tok för stor för det!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Extra förvaring/bord/pall

Så stor kliv kan inte jag ta,placerar ölbacken och TV i gången på bodelen så jag får vara glad att jag kommer förbi..tack och lov att man är vig som en vesla,men för mycket är mycket:yes:
 
Toppen