• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra bordsskiva

Kurt Hm

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
25379
Medlemskap
2024
Vi tänkte addera en mindre vridbar skiva till vårt bord så man får bordskiva bort till den vridbara pass.stolen också. På många husbilar som har denna skiva, ser man ett snurrbeslag med en spärr monterat under bordskivan och ihop med benet.

Något tips om var man kan köpa snurrbeslaget?

/Kurt
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har just detta HOBBY "stativ", som jag inte använder längre kan tänka sälja det och om jag inte minns helt fel så kostar de ca 10-11000 skr (det är höjd/sänkbart och vridbart).... men jag kan ha fel då det är länge sedan jag såg priset, stativet är nerpackat och har inte använts de senaste 7 åren.... är du intresserad så kan du ju höra av dig....
Peter
 

Kurt Hm

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
25379
Medlemskap
2024
Uttrycke mig nog lite otydligt tidigare...
På mitt befintliga bord vill jag lägga till en lite mindre skiva som jag vill rotera ut och som sitter runt det ben som är placerat ute vid bordskivans kan mot mitten av bilen,
Det beslag som behövs där, är det jag är ute efter.
 
Toppen