• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Extra bildskärm till paddan?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Eftersom jag är bortskämd med en extra bildskärm till datorn undrar jag om det är möjligt att ansluta en extra bildskärm till en padda! Jag går i "paddtankar" nämligen.

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Extra bildskärm till paddan?

Eftersom jag är bortskämd med en extra bildskärm till datorn undrar jag om det är möjligt att ansluta en extra bildskärm till en padda! Jag går i "paddtankar" nämligen.

Jappe

Med en HDMI-kabel kan du koppla in TV-skärmen om du så vill, användbart om man är extremt svagsynt eller om flera vill titta samtidigt. Apple-TV och Chromecast kopplar trådlöst.

Jag såg att det är strykande åtgång på kampanjen med Mini hos Siba och Elgiganten, så vänta inte för länge.

Säkrast är att beställa fraktfritt på nätet, antagligen slutsåld i butikerna.
image.jpg
iPad Mini 4G 32GB

Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest

Om bildskärmen har en USB-port, så har du en möjlighet ChromeCast.

Windows 8.1 kan använda trådlös skärm anslutning, samt också möjlighet ChromeCast via BlueStacks.
- Andra alternativ är också under utarbetande.
Du kan också använda trådlös tangentbord med mus via bluetooth, och anslut tabletten med en solid och säker anslutning till extra skärmen.
Det ingår i den kommande 15.6 "

Alla TabletPC från Aldi har full HD på tabletten.

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag tänkte nog fel här. Jag hade hoppats på att man kunde öppna flera fönster som på en dator men så fungerar nog inte paddor. Nåja, jag behöver en ny navigator; "Beirut" har blivit totalt knäpp nu!

Jappe

F

F.d. 55451

Guest

Jag tänkte nog fel här. Jag hade hoppats på att man kunde öppna flera fönster som på en dator men så fungerar nog inte paddor. Nåja, jag behöver en ny navigator; "Beirut" har blivit totalt knäpp nu!

Jappe

Jappe, Windows tablet eller padda, kann öppna flera fönster och en lett tilgång för 2 fönstre.
Grafiken är exceptionellt och kan justeras individuellt på samma gång.

Du skriver GPS

82267d1393932953-egen-enhed-med-gps-ikke-strom.jpg

- tänk denna i 15,6 tums :swoon:

--------------------------------------

Denna 11,6 tumms modell har 4 GB ram - handhåll !
MEDIONshop Danmark | MEDION® AKOYA® P2211T (MD 98602)
- utsåld
2GB RAM - utsåld

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Og med hdmi utgangen kan du ha forskjellig utvalg av programmer på de to skjermene - just som normalt i windows :D

Det finnes massevis av navigator programmer for windows, fra gratis til kostbare profesjonelle marine kartplottere.

F

F.d. 55451

Guest

VGA till - fra HDMI kabel finns ochså - men da tror ja ljuden saknas och man måste ha separat ljud bluetooth eller sladda och bättre för stor stereo.
Sålunda jag använder i min husbil.
:)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Eftersom jag är bortskämd ... är möjligt att ansluta en extra bildskärm till en padda! Jag går i "paddtankar" nämligen.

Jappe

Nu börjar den roliga & intressanta IT-upptäcktsresan för dig Jappe. Om du nu vill koppla din nya mini-padda, då ska du läsa HÄR om "Skärmdubblering". Om du inte blir klokare på alla "IT hieroglyfer", fråga på bara, vi är många som stöttar dig (en liten avbetalning för alla dina reseskildringar, LCHF kommentarer och mycket mer...). Själv har jag inte testat "skärmdubblering", behöver inte den funktion, men skulle kunna göra det för din skull.

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej Jappe! Innan du slänger Beirut så testa med att försöka rengöra mellan glaset o kanten ett tips jag läste här på forumet efter det att jag slängt min Beirut.

Sanddammaren

Toppen