• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

extern hd

F

F.d. 58547

Guest
Hjälp önskas.
Har köpt en extern hårdisk Transcend Store Jet men det är ju 2 sladdändar in till datorn som sitter i hop med den lille som skall in i disken.
Och jag kan dåligt med engelska och sedan är bruksanvisningen skriven för de som har falkögon.
Ngn som vet om jag skall plugga i bägge i datorn?/susanne

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: extern hd

Har hårddisken extern strömförsörjning?
Om inte kan det behövas strömförsörjning från 2 USB-portar.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Prova med bara den ena.

Ibland kan USB-portarna har en ganska låg strömstyrka och då måste två portar kopplas ihop för att kunna driva hårddisken. Skulle det räcka med bara en anslutning på din dator så måste det vara den sladd som också har dataöverföringen. Den andra har bara strömförsörjning. Alternativt kan du använda en annan sladd som bara har en anslutning. Det hela beror alltså på hur mycket ström dina USB-portar levererar.

F

F.d. 58547

Guest

Jag har satt i bägge men det funkade nog med 1 st. Vitsen med denna disk är att den skall kopiera från mina bilder automatiskt när jag pluggar i den, men trög som man är så fick jag kopiera . Skall ta med den till min fotohandlare så han får klicka i o visa. Engelskan är väldigt dålig;) Det kommer väl att ta 1 tim eller ngt./susanne

F

F.d. 58547

Guest

Det är mkt nu Kent det får bli senare, och jag har köpt en lcd tv med superfina färger att visa bilderna på, när man tittar på den så undrar man hur dålig skärm man har och hur många bilder man raderat pga detta?
Ha det gott/susanne

Toppen