• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eva-Klara ny VD för Husbilslandet

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
F32CAFDD-F824-431D-89DF-D85B9C020F36.jpeg
Husbilslandet berättar att man förstärkt ledningen i företaget med Eva-Klara Blomberg, som tillträtt som VD. Eva-Klara har en lång och gedigen erfarenhet av ledarskap, både från bankbranschen och från sin tid som egen företagare.

- Jag älskar den entreprenörskap som finns här. Jag är en ledare som tycker om förändring och utveckling, säger hon.

Eva-Klara kom i kontakt med Husbilslandet i början av året då hon drev sitt eget företag inom ledarskap och organisationsutveckling. Hon kom in som konsult för att hjälpa till att sätta en tydlig affärsplan och utveckla den värdegrund som finns. Ledningen såg direkt vilken potential och erfarenhet som Eva-Klara förde med sig in i företaget och erbjöd henne tjänsten som vd.

Eva-Klara beskriver att hon fick frågan precis i rätt tid. Som konsult var hon engagerad i många företag, men med tidsstyrda uppdrag fick hon aldrig chansen att fullfölja sitt påbörjade arbete.

- Jag saknade att vara med och utveckla ett företag under längre tid och se resultatet av arbetet. Dessutom tyckte jag att det var väldigt kul att jobba med ägarna här och all personal. Det som de tre har lyckats med och hur snabbt verksamheten har vuxit är otroligt fascinerande, säger Eva-Klara.

Hon förklarar att hon själv är uppvuxen i en entreprenörsfamilj och älskar entreprenörsandan som finns på Husbilslandet.

Laganda

Eva-Klara har en bakgrund i bankvärlden och under sina 17 år på SEB har hon haft olika befattningar. 2007 blev hon kontorschef i Karlskoga och samma år blev hon distriktschef för fyra kontor. Från och med 2009 var hon regionchef för hela Mellansverige med ansvar för totalt 140 medarbetare.

I sitt ledarskap beskriver hon sig som engagerad, kommunikativ, inkännande och en person med mycket energi.

- För mig är det också viktigt att vi är ett lag. Jag kände direkt att det redan finns en väldigt bra känsla här. En laganda! Det jag kan bidra med är strukturer, ledarskap och en högre effektivitet.

Vad ser du som den största utmaningen?

- Att förändra strukturer. Husbilslandet är så stort nu att det behövs tydliga rutiner och policys. Sedan går ledarskapet att vässa.

Hela husbilsbranschen har fått en ordentlig skjuts av covid och Eva-Klara tror på en positiv utveckling även efter pandemin. Med en helt ny kundgrupp som upptäckt charmen med att kombinera friluftsliv och husbilsliv.

- Det är inne att vandra, åka mountainbike och paddla SUP. Många tänker kanske att det är mest pensionärer som åker husbil. Men så är det verkligen inte längre.

Eva-klara är själv friluftsmänniska och älskar att vara ute i naturen. Det kan vara allt från långa promenader till att paddla SUP eller plocka svamp. Ett annat stort intresse är träning och det blir minst tre pass i veckan. Hon tycker även om att vara ute med båten på sjön.

- Det är samma frihetskänsla som med husbil, säger Eva-Klara.
Källa: Husbilslandet

Vi gratulerar Husbilslandet till nyrekryteringen och passar på att önska lycka till.


F303EABC-42B7-4C15-946B-7DD34380FC9A.jpeg

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen