• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ev sälja

Birgitta och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
14002
Medlemskap
2026
Hejsan, har någon av er erfarenhet av försäljning via husbilsuppköpare via nätet. Ex vis Autora?
Förslag på annat (vet att det är fel årstid).
Kjelle
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Den firma jag kontaktade skulle ha 12,5% i provision.

Min var nybesiktad, nyservad med kamremsbyte, täthetskontrollerad. Lade mig en bit under husbilsfirmorna och lade ut annons på Blocket.

Fick den såld på 3 timmar.

Viktigt att åka till banken och föra över pengar från köparen på banken innan du gör bytet av ägare. Banken krävde även en kopia på köpekontraktet.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Sälj själv på Blocket!!
Finns många oseriösa ”uppköpare/förmedlare” en del av dem försöker lura av er bilen!!
Ja det finns tyvärr en del oerhört oseriösa. Jag har köpt och sålt på vår största säljsida som börjar på B***** och slutar på T, har även vår gamla på samma sida nu. Känner att förmedlarna bara lurar säljarna på pengar. Kanske skulle man börja förmedla bilar för 5% och tjäna storkovan. Sveriges största förmedlare verkar ju inte skämmas för att tjäna pengar (inget man ska göra iofs men det får finnas gränser)
 
Toppen