• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europaresa i juni

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
272
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Tänkte åka Moseldalen från Trier och upp till Koblenz. Mosel har vi gjort många gånger. Nu till min fråga: Tänkte åka genom Holland, Bryssel. Tänkte korsa elbe med färjan men sedan skulle jag vilja ha tips på fina sevärdheter och vägar.
Är atlantkusten ett alternativ?
Tack på förhand
Glädjen
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Tänkte åka Moseldalen från Trier och upp till Koblenz. Mosel har vi gjort många gånger. Nu till min fråga: Tänkte åka genom Holland, Bryssel. Tänkte korsa elbe med färjan men sedan skulle jag vilja ha tips på fina sevärdheter och vägar.
Är atlantkusten ett alternativ?
Tack på förhand
Glädjen

Vi tipsar gärna om kuststräckan i Belgien från Holland och ner till franska gränsen.
Stora badorter med fantastiska stränder och med ett flertal campingar utefter hela kuststräckan.
Massor av restauranger att välja mellan som serverar mycket god mat.
När ni ändå är så nära franska gränsen, så tycker vi att ni ska fortsätta ytterligare en liten bit ner till Normandie och invasionsstranden Omaha Beach med den amerikanska krigskyrkogården.
Lycka till!
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
272
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Vi tipsar gärna om kuststräckan i Belgien från Holland och ner till franska gränsen.
Stora badorter med fantastiska stränder och med ett flertal campingar utefter hela kuststräckan.
Massor av restauranger att välja mellan som serverar mycket god mat.
När ni ändå är så nära franska gränsen, så tycker vi att ni ska fortsätta ytterligare en liten bit ner till Normandie och invasionsstranden Omaha Beach med den amerikanska krigskyrkogården.
Lycka till!
Normandie och Omaha Beach har vi varit. Ser fram emot att åka efter kusten. Ska bli spännande att se lite nytt.
 
Toppen