• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europaresa del 8.

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Rothenburg skall man bara besöka, en sån stad. Liten, mysig med en historia från 900-talet. Affären med julsaker var bedövande, har aldrig sett något liknande. Men dyrt blev det. Campingen 2 km från stadskärnan kostade 24 Euro dygnet. Den var mycket trevlig.
Efter vistelsen i Rothenburg rullade vi vidare och hamnade på en camping söder om Hannover, i ett lite samhälle som heter Laatzen. Campingen heter Birkensee.
Centralt i campingen fanns något som skulle föreställa en sjö. Till min förvåning badade folk i dyngpölen, så även J-Å efter ett par stabila groggar. Han var alldeles grön när han kom ur vattnet. J-Å sa, jag känner mig som den det gröne starke från tv-serien. Kermit menar du sa jag.
Sedan igår befinner vi oss i Heiligehafen, denna pärla som vi besökt fyra gånger tidigare. Numera finns här nya prydliga ställplatser, kostnaden ca 25 Euro/dygnet men det är det värt.
Tyskland är ett mycket husbilsvänligt land.
Imorgon rullar vi vidare mot Götet. Pråmen kommer att besökas, där blir det handla av minsann.
Vi höres.
 
Toppen