• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Europa Simcard

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Europa Simcard

Stemmer det at Sweden 3G er et sammarbeid mellom 3 og Telenor Sverige?
Har sett at både Fogg og Universal bruker Sweden 3G om denne er sterkest på 3G siden. Dette er tilfelle der vi bor i Dals Långed.

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025

Vi får nog fortsätta att vänta på FOGG!

Nej till Roaming avtal!
IT-minister Anna-Karin Hatt upplever att Sveriges motstånd mot EU-kommissionens idé om slopade roamingavgifter har stöd. — Vi har väldigt många kompisar, sade hon efter ett ministermöte i dag.
Den svenska regeringen befarar att förslaget kommer att leda till höjda priser i Sverige, snarare än tvärtom.
EU-kommissionen har uttalat sitt hopp om att driva igenom åtgärderna redan före EU-valet i vår. Det lär dock bli svårt, med tanke på kritiken.
— Det är viktigare att det blir rätt än att det går forcerat fort framåt, säger Hatt.
Sverige har gott om stöd för sin kritik mot telekomförslaget, konstaterar IT-ministern efter mötet.
— Det visade sig att vi har väldigt många kompisar. I praktiken var det ett öronbedövande budskap från medlemsstaterna: ja, vi vill se till så att det blir lägre roamingkostnader, men det finns inget medlemsland i det här läget som tror att det förslag som kommissionen har lagt på bordet nu kommer att leda till lägre roamingkostnader för europeiska konsumenter, säger Hatt till TT.
Enligt Hatt tog ansvariga kommissionären Neelie Kroes till sig av synpunkterna.
— Kommissionären har ju en hög ambition när det gäller tidtabellen, men hon kvitterade ju också på slutet att hon har hört att medlemsstaterna har många synpunkter på förslaget, att medlemsstaterna vill ha en ordentlig konsekvensanalys av förslaget innan man kan bestämma vilka delar som man kan gå vidare med. Jag tror att kommissionären i dag också har insett att ska man komma vidare med medlemsstaterna så krävs det en fördjupad analys och ännu mer dialog.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Populasens ignorans känner jag väl till liksom dess förtroende för överheten så jag tar det inte särskilt hårt när den manifesterar sig i diverse kommentarer! :D

Jappe

Senast ändrad:
Toppen