Sv: Europa SIM-Card
Alla italienska SMS som man inte förstår är påfrestande, speciellt om de kommer samtidigt som kortet har slutat fungera och man inte vet varför...
Efter att det upphört att fungera första gången när den påfyllda potten på €50 hastigt och oväntat tagit slut (kunde då inte föreställa mig att det berodde på det, €50 skulle räcka hela resan, så det dröjde innan den tanken kom upp), så upphörde det igen att fungera när jag fyllt på igen och den totala kostnaden kommit upp till en spärrgräns på €60. Detta deklarerades självklart med en mängd nya kryptiska italienska SMS som jag inte förstod, med hänvisning till ett telefonnummer med en italiensk telefonsvarare. För att häva denna spärr så fann jag så småningom några italienska webbsidor som man fick traggla sig igenom och sedan hoppas att man tryckte på rätt italiensk knapp på sidan för att häva spärren (givetvis grafiska sidor och knappar som inte gick att automatöversätta utan man fick ta det ord för ord manuellt vid sidan om). Tog ytterligare ett antal timmar av semesterresan stående vid McDonalds att få rätt på, inte välkommet av familjen kan jag säga...
Allt detta hände de första dagarna, men efter de initiala "inkörningsproblemen" så funkade kortet som avsett. När man vet orsaker och åtgärder så är det enkelt och självklart, men innan dess är det ett enerverande famlande med denna italienska...
Vad har du använt Europa-SIMmet i för telefoner/apparater Jappe?