Caggen
HBK Medlem
Har börjat fundera på vårens resor , hur växlar ni till er euro mynt som ju kan behövas en del på resorna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Det är min erfarenhet ochså mynt behövs till vatten , tvättmaskin mm men hittar ingenstans i helsingborg man kan växla till sigDet börjar också bli lite " kärvare" att få mynt tillbaka.... också affärer vill gärna ha in mynt..de saknar ibland. Det är många som betalar med en sedel och då ska de ofta ge lite mynt tillbaka... så jag har märkt att affärer jättegärna tar emot mynt.. jag var i en relativt stor mataffär, de hade nästan inga mynt kvar, de tiggde kunder om att betala med jämna pengar.
Men herregud, hur är detta överhuvudtaget möjligt ? Du menar alltså att de har pengar på en bank! Mycket märkligt?I Tyskland går det fortfarande att gå in på en bank och växla till mynt
Bra tips men hade gärna haft med mig hemifrånI Tyskland går det fortfarande att gå in på en bank och växla till mynt
Färjorna är dyra att handla på idag , att handla bara för att få växel blir dyrtJag brukade växla till mig Euro hos Forex innan resan. På färjan till Tyskland handlade jag en del varor med Euro sedlar och begärde att få mynt tillbaka på mellanskillnaden.
Sedlar kan jag hämta på bankomat , vill ha tips om mynt med mig hemifrån€-sedler køber jeg i en pengeautomat, der hvor jeg nu befinder mig. Vælger altid en automat i en bank(Sparekasse) da det er billigst. og jeg vælger altid at afregne i € (ikke i kroner) da det er billigst.
Mynter som jeg skal bruge til vand på stellpladser m.m. sørger jeg altid at få ved at betale med en seddel og få passende tilbage i mønt. Ofe kan det lade sig gøre at veksle til mønt, når du køber dagligvarer.
Sedlar kan jag hämta på bankomat , vill ha tips om mynt med mig hemifrån
Forex hanterar inga mynt förutom svenska åtminstone i HelsingborgJa o det är förmodligen betydligt knepigare! ! För jag tror inte ens Forex har småmynt ? Annars är det väl de som jag först hade frågat... jag tror att du har rätt I detta, svårt att växla till sig i Sverige.... hur är det? Vissa större affärskedjor tar nog emot euro... men det är nog samma problem där...endast sedlar... löser du detta..återkom med svar...
Jag har googlat en bra stund... Nej, det verkar svårt i Sverige..Forex hanterar inga mynt förutom svenska åtminstone i Helsingborg
Om du tycker det är dyrt att handla på färjan så finns ju alltid Bordershop eller någon annan butik på vägen.Färjorna är dyra att handla på idag , att handla bara för att få växel blir dyrt
Var inne på en bank i Tyskland o växlade till 1 euro och 50 cent. De hade färdiga rör.Har börjat fundera på vårens resor , hur växlar ni till er euro mynt som ju kan behövas en del på resorna
Ingen banker i Danmark sælger € som mønt. Det er alt for dyrt at håndtere. Så vidt jeg ved er der heller ingen banker som vil købe € som mønt.Sedlar kan jag hämta på bankomat , vill ha tips om mynt med mig hemifrån
Men på Stenas färjor är det kontantfrittJag brukade växla till mig Euro hos Forex innan resan. På färjan till Tyskland handlade jag en del varor med Euro sedlar och begärde att få mynt tillbaka på mellanskillnaden.
Se inlägg #14!Men på Stenas färjor är det kontantfritt
Du har nog inte förstått mig jag vill inte handla bara växla till mig euro mynt och inte 4-5 euroOm du tycker det är dyrt att handla på färjan så finns ju alltid Bordershop eller någon annan butik på vägen.