• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Euro mynt

Status
Stängd för vidare inlägg.
€-sedler køber jeg i en pengeautomat, der hvor jeg nu befinder mig. Vælger altid en automat i en bank(Sparekasse) da det er billigst. og jeg vælger altid at afregne i € (ikke i kroner) da det er billigst.

Mynter som jeg skal bruge til vand på stellpladser m.m. sørger jeg altid at få ved at betale med en seddel og få passende tilbage i mønt. Ofe kan det lade sig gøre at veksle til mønt, når du køber dagligvarer.

Det börjar också bli lite " kärvare" att få mynt tillbaka.... också affärer vill gärna ha in mynt..de saknar ibland. Det är många som betalar med en sedel och då ska de ofta ge lite mynt tillbaka... så jag har märkt att affärer jättegärna tar emot mynt.. jag var i en relativt stor mataffär, de hade nästan inga mynt kvar, de tiggde kunder om att betala med jämna pengar.
Obs..jag syftar på utomlands... I Sverige är jag en tråkig svensk som betalar med kort...

Senast ändrad:
Det börjar också bli lite " kärvare" att få mynt tillbaka.... också affärer vill gärna ha in mynt..de saknar ibland. Det är många som betalar med en sedel och då ska de ofta ge lite mynt tillbaka... så jag har märkt att affärer jättegärna tar emot mynt.. jag var i en relativt stor mataffär, de hade nästan inga mynt kvar, de tiggde kunder om att betala med jämna pengar.
Det är min erfarenhet ochså mynt behövs till vatten , tvättmaskin mm men hittar ingenstans i helsingborg man kan växla till sig

€-sedler køber jeg i en pengeautomat, der hvor jeg nu befinder mig. Vælger altid en automat i en bank(Sparekasse) da det er billigst. og jeg vælger altid at afregne i € (ikke i kroner) da det er billigst.

Mynter som jeg skal bruge til vand på stellpladser m.m. sørger jeg altid at få ved at betale med en seddel og få passende tilbage i mønt. Ofe kan det lade sig gøre at veksle til mønt, når du køber dagligvarer.
Sedlar kan jag hämta på bankomat , vill ha tips om mynt med mig hemifrån

Ja o det är förmodligen betydligt knepigare! ! För jag tror inte ens Forex har småmynt ? Annars är det väl de som jag först hade frågat... jag tror att du har rätt I detta, svårt att växla till sig i Sverige.... hur är det? Vissa större affärskedjor tar nog emot euro... men det är nog samma problem där...endast sedlar... löser du detta..återkom med svar...

Ja o det är förmodligen betydligt knepigare! ! För jag tror inte ens Forex har småmynt ? Annars är det väl de som jag först hade frågat... jag tror att du har rätt I detta, svårt att växla till sig i Sverige.... hur är det? Vissa större affärskedjor tar nog emot euro... men det är nog samma problem där...endast sedlar... löser du detta..återkom med svar...
Forex hanterar inga mynt förutom svenska åtminstone i Helsingborg

Ingen banker i Danmark sælger € som mønt. Det er alt for dyrt at håndtere. Så vidt jeg ved er der heller ingen banker som vil købe € som mønt.

Jeg forestiller mig at svenske banker tænker på samme måde.

(Jeg har været ansat i en dansk bank i mere end 42 år)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen