• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eura-mobilen som ingen ville ha?

F

F.d. 59912

Guest
Varför övergav Eura-Mobil sin design av de stora höga Integra modellerna ? (2007- 20012?) De är snygga, har hög lastkapacitet, att om utrymme, utrustade på många sätt som t.ex Morelo och Concorde. Suveräna med den djupa källaren.
Var de för dyra, eller var det dålig kvalitet?
Det finns inte så många till salu och man ser dem inte så ofta på vägarna.
 
Integra Style som modellen heter var av hög kvalitet. Hade en IS 700 EB själv under 5 år och var mycket glad i denna just på grund av de omfattande utrymmen som dubbelgolvet skapade och höjden på bygget. Tyst, snygg och cool också. Dessutom oslagbar värme med Truma luft i golvet. Ingen läckagerisk, mjuk värme och lätt att reglera värme mellan olika delar i bilen. Tror modellen var rätt dyr att bygga och när Eura blev del av den stora Trigano gruppen så försvann nog det lokala Sprendligen tänket till fördel för stordrift och harmonisering.
 
Designen på fronten är ju lite speciell så jag tror den delade folk i två läger. Det kan ju ha gjort den mindre lättsåld än andra bilar.
 
Men varför
Integra Style som modellen heter var av hög kvalitet. Hade en IS 700 EB själv under 5 år och var mycket glad i denna just på grund av de omfattande utrymmen som dubbelgolvet skapade och höjden på bygget. Tyst, snygg och cool också. Dessutom oslagbar värme med Truma luft i golvet. Ingen läckagerisk, mjuk värme och lätt att reglera värme mellan olika delar i bilen. Tror modellen var rätt dyr att bygga och när Eura blev del av den stora Trigano gruppen så försvann nog det lokala Sprendligen tänket till fördel för stordrift och harmonisering.
Den jag menar heter vad jag vet inte Integra Style utan bara Integra. Det fanns nog ingen 700 modell heller. Det fanns väl. Bara 730, 740, 840, 850 och kanske en 890?
 
Den är även ett riktigt lastmonster med över 1ton i lastvikt, krävs dock helluftfjädring på 5,5tonnaren, men den gör bara husbilslivet bättre :)
 
Det är en 740 Integra vi har.
Kanonbil, man kan krypa nere i källaren5 50cm högt. Lastvikt över 1000kg. 40mm väggar.
 
Den fikk samme skjebne som N+B Clou når bolaget ble kjøpt opp. De store ser kun på salgsvolum så niche produkter passer ikke inn. Om det store bolaget heter Trigano eller Hymer spiller mindre rolle ser det ut til.
 
Tillbaka
Toppen