• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EU-dokument för er med B-behörighet

Kroken

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
11391
Medlemskap
2024
Bifogar en länk till det nya körkortsdirektivet, där ni kan hämta dokument på olika språk som beskriver det svenska undantaget. Svenska modellen finns beskriven på sid. 57-59 i de flesta. Detta är för att underlätta för er som har en HB över 3,5t och har B-behörighet utfärdat före 1/7-96. Skriv även ut sid. 1-2 på resp. språk då dessa är försättsbladen till dokumentet.
EUR-Lex - Simple search
Ha En Bra Kväll!!:D

Sv: EU-dokument för er med B-behörighet

Utmärkt att hänvisa till detta! Bra att också ta med försättsbladen - med fördel kan man ju börja med att läsa den svenska versionen så fattar man det hela lite bättre!
Bosse H

Hur många sidor är varje lands utskrift ??
mvh Birgittha

Bifogar en länk till det nya körkortsdirektivet, där ni kan hämta dokument på olika språk som beskriver det svenska undantaget. Svenska modellen finns beskriven på sid. 57-59 i de flesta. Detta är för att underlätta för er som har en HB över 3,5t och har B-behörighet utfärdat före 1/7-96. Skriv även ut sid. 1-2 på resp. språk då dessa är försättsbladen till dokumentet.
EUR-Lex - Simple search
Ha En Bra Kväll!!

Denna sida finns ej längre. Någon som vet hur jag kan hitta den ?
Med bästa husbilshälsningar
Delteff

Tillbaka
Toppen